تمام معلمان جزیره خارگ زن هستند
تمام معلمان جزیره خارگ زن هستند

ندای استان:رئیس آموزش و پرورش خارگ گفت: در زمان حاضر تمام معلمان دوره ابتدایی در جزیره خارگ زن هستند این درحالی است که از پایه چهارم تا ششم ابتدایی برای پسران باید معلمان مرد تدریس کند.

به گزارش ندای استان،فاطمه ندیم‌زاده رئیس آموزش و پرورش خارگ در مصاحبه با خبرنگار فارس اظهار داشت: امروز ۶۰ درصد نیروهای مجموعه آموزش و پرورش جزیره خارگ به دلیل غیربومی بودن، متقاضی انتقال هستند.

وی افزود: در زمان حاضر تمام معلمان دوره ابتدایی در جزیره خارگ زن هستند این درحالی است که از پایه چهارم تا ششم ابتدایی برای پسران باید معلمان مرد تدریس کند.

وی یادآور شد: ۴۱.۵ درصد از معلمان جزیره خارگ معادل ۴۴ نفر در مقطع ابتدایی و در متوسطه اول نیز ۲۸ درصد معادل ۳۰ نفر زن و ۳۰ درصد معادل ۳۲ نفر مرد هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ اعلام داشت: این جزیره از لحاظ جغرافیای انسانی و حضور شرکت‌های نفتی دارای شرایط خاصی است که این اهمیت برای اداره کل آموزش و پرورش جایگاه ویژه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ اضافه کرد: هرچند تاکنون مشکلات و معضلات نیروی انسانی با همت مسئولان اداره کل آموزش و پرورش برطرف شده اما با توجه به بازنشستگی بخشی از نیروها و درخواست انتقال بخشی دیگر لازم است که در این خصوص چاره اندیشی شود.

ندیم‌زاده یادآور شد: در این راستا مقرر شد اعتبار ۵۰ درصد طرح مدرسه شهید رزمجو توسط اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر و ۵۰ درصد دیگر آن توسط شرکت‌های نفتی تامین شود.

رئیس آموزش و پرورش جزیره خارگ اظهار کرد: مقرر شد شرکت نفت فلات قاره در زمینه تامین تجهیزات مدرسه ها و هنرستان‌های کاردانش این منطقه در قالب مسؤولیت‌های اجتماعی اقدام کند.