به نام پزشکان بوشهری و به کام کلاهبرداران
به نام پزشکان بوشهری و به کام کلاهبرداران

ندای استان: این روزها فرد یا افرادی کلاهبردار با جلب اعتماد همراهان بیماران بستری در بیمارستان تخصصی قلب بوشهر به نام پزشکان این بیمارستان مبالغ میلیونی اخذ و با آبرو و حیثیت این بیمارستان و پزشکان مردمی اش بازی می کنند.

به گزارش ندای استان،در حالی که بیمارستان مجهز تخصصی قلب بوشهر با داشتن کادری ورزیده از پزشکان، پرستاران و مدیریتی بی‌نظیر روزانه انواع خدمات پزشکی به مراجعین می‌دهد اما شنیدن اخباری از گوشه کنار این بیمارستان، خستگی را بر تن این مجموعه جهادی قرار داده است.

بررسی ها نشان می دهد که در طی ۱۶ سالی که از بهره‌برداری این مرکز تخصصی قلب می گذرد، با وجود مراجعین فراوان از استان بوشهر و سایر استان های هم جوار، میزان مرگ و میر به شکل معناداری نسبت به سایر مراکز هم طراز در دیگر استان های کشور پایین بوده که بر شدت اعتماد مردم به این مرکز برای پیگیری سیر درمان خود افزوده است.

این شرایط معلول دلسوزی و فعالیت های جهادی و بدون منت مدیریت این بیمارستان از یک طرف و پزشکان متخصص قلب و عروق و جراحان فوق تخصص قلب این مرکز است که بدون دریافت ریالی از مردم بابت آن چیزی که در اصطلاح عموم زیرمیزی خوانده می شود، به مردم خدمات تخصصی ارائه می دهند.

مردم نیز وقتی متوجه می شوند که برای اعمال جراحی قلب و سایر خدمات بیمارستانی مخصوص این مراکز، قرار نیست هزینه ای خارج از چارچوب مصوب بیمارستان های دولتی پرداخت کنند و از طرفی با پیشینه مثبت این بیمارستان برای درمان بیماران مواجه می شوند نه تنها از جای جای استان بوشهر بلکه از استان های همسایه و گاهی از سایر نقاط کشور به بوشهر می‌آیند و با کمترین هزینه که گاهی زیر ۴ میلیون تومان است درمان خود را انجام می دهند در حالی که در بخش عمده‌ای از شهرهای ایران، مردم برای اعمال جراحی قلب تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز هزینه می کنند.

این شرایط سبب شده تا فرد یا افرادی شیاد و کلاهبردار با نزدیک کردن خود به همراهان بیمارانی که در بیمارستان تخصصی قلب بوشهر بستری بوده و یا آماده اعمال جراحی قلب هستند با معرفی خود به عنوان همراه بیمار، طرح دوستی ریخته و با به دست آوردن اطلاعاتی از بیماران این افراد و نام پزشکان آنها، زمینه ایجاد یک کلاهبردی را رقم زنند.

شیوه کلاهبرداری این افراد بدین گونه است که پس از مدتی با در دست داشتن اطلاعات بیمار و پزشک معالجش با همان شماره تلفنی که از همراه بیمار بدست آورده با آنها تماس گرفته و در یک طراحی شیادگونه خود را منتسب به پزشک جراح یا معالج بیمارشان معرفی کرده و از آنها باب حق عمل یا دستمزد پزشک طلب مالی می کنند در حالی که مطلقا پزشک معالج از این موضوع کاملا بی اطلاع است.

با این شیوه کلاهبرداری در طول هفته چندین نفر به دام این شیاد و یا شیادان افتاده و مبالغی از همراه هر بیمار تا ۲۰ میلیون تومان به نام پزشک معالج اما به کام این شیادان، کلاهبرداری می شود.

البته پلیس های تخصصی آگاهی و فتا استان بوشهر در زمستان سال گذشته با انجام مصاحبه با رسانه‌ها، این نوع پیش‌آگاهی را به مراجعین بیمارستانی در بوشهر اعلام کرده و از مردم خواستند که در هیچ شرایط و خارج از چارچوب بیمارستانی به این نوع درخواست ها توجه نکرده و پولی به حساب این افراد واریز نکنند اما به دلیل شناور بودن مراجعین به این بیمارستان، کلاهبرداران همچنان در حال جلب اعتماد همراهان بیماران و سرکیسه کردن برخی از آنها هستند.

با توجه به این که هیچکدام از پزشکان جراح فوق تخصص قلب و پزشکان متخصص قلب و عروق در بیمارستان تخصصی قلب بوشهر، از همراهان بیمار طلب پول زیرمیزی نمی‌کنند، اگر مراجعه کننده ای با آدم هایی برخورد کرد که خود را منتسب به این پزشکان دانسته و از آنها درخواست وجهی کرد، مراتب را به حراست های بیمارستان قلب، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و یا با پلیس ۱۱۰ اعلام تا زمینه پیشگیری از این نمونه کلاهبرداری ها گرفته شود.

با توجه به تعامل خوب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حوزه خبر و اصلاع‌رسانی، انتظار می رود که از طریق رسانه‌ها، فضای تبلیغات محیطی و شبکه های مجازی، اطلاع رسانی های لازم را انجام و مردم را از خطر وجود چنین شیادانی که با آبرو و حیثیت پزشکان و کادر درمان سختکوش و جهادی این بیمارستان بازی می کنند، آشنا نمایند.

  • منبع خبر : ایرنا