قاچاقچیانی برای فرار، سوخت خود را در دریا تخلیه می‌کنند
قاچاقچیانی برای فرار، سوخت خود را در دریا تخلیه می‌کنند

ندای استان:به گفته مرادزاده یکی از این پرونده‌های بزرگ مربوط به آلودگی‌های یکی از شرکت‌های نفتی است که بعد از پیگیری در مراجع قضایی استان در معاونت حقوقی رئیس‌ جمهوری در دست رسیدگی و تصمیم‌گیری است.

به گزارش ندای استان،سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر می گوید: قاچاق سوخت یکی از عوامل آلودگی دریا است طوریکه شناورهایی که مورد تعقیب قرار می‌گیرند برای اینکه سند و مدرکی از خود باقی نگذارند اقدام به تخلیه سوخت خود در دریا می‌کنند.

عبدالرحمان مرادزاده به مناسبت ۱۶ خرداد روز جهانی محیط زیست در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پرونده‌هایی در این زمینه در استان وجود دارد که به تناسب مقدار سوختی که در دریا تخلیه شده از آن‌ها در محاکم قضایی در دست پی‌گیری است.

وی افزود: با توجه به مشاهده برخی آلودگی‌های نفتی در دریا شرکت‌های نفتی و صنایع مستقر در استان برای پیشگیری از وقوع این موضوع نسبت به بازسازی و نوسازی تجهیزات خود اقدام کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: با توجه به حضور صنایع نفت و گاز در استان بوشهر و قدمت برخی از این تاسیسات در دریا به خصوص لوله‌های نفتی که از دریا عبور داده و انتقال نفت از سکوها به خشکی را برعهده دارند شاهد سوراخ شدگی این لوله‌ها و نشت نفت در مواقع مختلف سال هستیم.

وی گفت: پیگیری‌هایی از جانب این اداره کل در خصوص آلودگی های نفتی دریایی انجام شده و پرونده‌های مختلفی وجود دارد که در دست پیگیری است.

به گفته مرادزاده یکی از این پرونده‌های بزرگ مربوط به آلودگی‌های یکی از شرکت‌های نفتی است که بعد از پیگیری در مراجع قضایی استان در زمان حاضر در معاونت  حقوقی رئیس‌ جمهوری در دست رسیدگی و تصمیم‌گیری است.