نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: حال ورزش بوشهر خوب نیست
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: حال ورزش بوشهر خوب نیست

ندای استان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: به دلیل تامین نکردن اعتبارات ورزشی، نبود مدیریت دانش‌بنیان، بی‌توجهی مسئولان وقت به این بخش امروز حال ورزش استان خوب نیست و غیرورزشی‌ها از ورود به این بخش اجتناب کنند.

به گزارش ندای استان،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در دیدار با جامعه ورزشی استان بوشهر اظهار کرد: انتظار می‌رود با حمایت از تیم جدید مدیریتی در دستگاه ورزش و به کارگیری بیشتر افراد ورزشی در این حوزه، شاهد تحول مثبت و اتفاق‌های بهتر باشیم.

وی با تاکید براینکه مدیریت ورزش را باید به ورزشی‌ها سپرد افزود: به افراد غیر ورزشی توصیه می‌شود در امور ورزشی دخالت نکرده و آن را به خود ورزشی‌ها بسپارند چرا که مدیریت ورزشی باید علمی و دانش بنیان شده و جز اهالی ورزش نمی‌توانند جریان ورزش را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: ورزش و برنامه‌ریزی برای توسعه آن در جامعه یک کار استراتژیک و اساسی و در تمام جغرافیای انسانی مهم و راهبردی و نشانه عقلانیت مدیریت آن جامعه است.

وی بیان کرد: استان بوشهر یک استان ورزشی و دارای استعداد، فرهنگ و سابقه دیرینه است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه استعدادهای ورزش استان باید بیش از این بدرخشند افزود: توسعه زیرساختی یکی از ارکان مهم ورزش است تا جایی که هر هیات باید در هر شهرستان برای فعالیت‌های خود یک فضای ورزشی و یا یک جایگاه استاندارد مستقل داشته باشد هرچند کارهایی انجام شده اما تا رسیدن به استانداردها فاصله وجود دارد.

صفایی بوشهری با اشاره به شیوع بیماری‌های ناشی از کم تحرکی و نوع تغذیه در استان گفت: ورزش همگانی به ویژه ساحلی با توجه به جغرافیا و اقلیم استان باید توسعه یابد.

وی تاکید کرد: اگر ذهن جوان درگیر ورزش نباشد درگیر مسائل نگران کننده می‌شود و پرداختن به این مهم تنها وظیفه اداره کل ورزش و جوانان نیست بلکه به عزم استانی می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خصوص ورزش قهرمانی گفت: استان بوشهر در ورزش قهرمانی صاحب استعدادهای فراوان، فرهنگ، سابقه و ریشه است و باید برای پرورش، نگهداری و بالا بردن این استعدادها کار اساسی انجام شود.

تدوین سند چشم انداز ورزش استان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: سند چشم انداز ورزش با هدف تعیین مسیر و آینده ورزش استان در بعد همگانی، قهرمانی و جوانان در حال تدوین است.

یاسر جمالی با اشاره به اینکه بوشهر همیشه دارای استعدادهای ویژه در حوزه ورزش است، افزود: به دنبال نگاه تخصصی، علمی و در پی آن تقویت اقتصاد ورزش و مربی پروری در ورزش استان هستیم.

وی اضافه کرد: برای استعدادیابی در ورزش قهرمانی طرح پیکرسنجی با مشارکت آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه ورزش قهرمانی اجرا و براین اساس دانش‌آموز، ورزشکار و نخبه این بخش شناسایی و جذب و در ادامه راه از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار کرد: برای تقویت حوزه ورزش قهرمانی (ورزشکاران و مربیان) اردوهای تیم ملی در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

جمالی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های آسیایی هانگژو و پارالمپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: تعدادی از ورزشکاران استان بوشهر سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند و تا پیش از این رقابت‌ها تعداد دیگری از قهرمانان سهمیه‌های بیشتری را بدست می‌آورند.

کمک‌های قطره چکانی صنایع به ورزش متناسب با درآمد آنها نیست

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآور شد: کمک‌های قطره چکانی صنایع و پتروشیمی‌ها به این مجموعه متناسب با درآمد صنایع در استان نیست و درحال برنامه‌ریزی و به دنبال حامیان مالی مستمر و منابع پایدار برای تیم‌ها و هیات‌های ورزشی استان هستیم.

وی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان نیز تقویت و توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد، آموزش، تشکیل جلسه ستاد ساماندهی و امورجوانان درطول سال و استفاده از ظرفیت کمیته سامان ازدواج از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

جمالی با تقدیر از حضور پرشور جامعه ورزش در مراسم مختلف فرهنگی گفت: هدف حوزه ورزش در جامعه فقط کسب مدال و مسابقه دادن نیست بلکه تربیت فرهنگی و توسعه روح ورزش و ایجاد فضای سالم در جامعه بسان زنده کردن یک جامعه است.