خبر خوش امور مالیاتی استان بوشهر به مودیان
خبر خوش امور مالیاتی استان بوشهر به مودیان

ندای استان: مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: امسال فرم‌های مالیاتی مقطوع، مشوق‌های خوبی دارد، زیرا با تعدیل سود و ضرائب مالیاتی، مالیاتی منصفانه شامل مودیان خواهد شد، که البته این اختیار هم به آن‌ها داده شده است تا مالیات خود را در چهار قسط پرداخت کنند.

به گزارش ندای استان،محمدجواد رستمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اظهارنامه مالیاتی، خلاصه عملکرد سالانه هر مودی است که مودیان با هدف تکالیف قانونی که در قانون مالیات تعیین شده باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند.

وی افزود: اظهارنامه مالیاتی خلاصه‌ای از سود و زیان مودیان است که باید در زمان قانونی مشخص تسلیم اداره امور مالیاتی شود و مالیات خود را براساس آن پرداخت کنند، که رعایت نکردن این تکالیف موجب جرائم مالیاتی می‌شود و کسب وکار آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی دارای شغل و درآمد، چه پروانه کسب خود را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده یا نکرده باشند، باید اظهارنامه سال گذشته خود را تا پایان خرداد ۱۴۰۲ تسلیم کنند.

وی درباره اینکه چه کسانی نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند، گفت: براساس مصوبه‌های قانونی بودجه کشور هر سال شماری از مودیان که فروش آن‌ها از رقم خاصی بیشتر نیست و برای سال ۱۴۰۱ این رقم ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است، مالیات آن‌ها مقطوع محاسبه می‌شود و نیاز به ارائه و تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند.

رستمی افزود: همچنین صاحبان مشاغل خودرویی که به هر نحوی جابه‌جایی مسافر یا خودروهای حمل و نقل عمومی دارند؛ اگر سقف ریالی آن‌ها از ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بیشتر نشود، می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: مودیان برای تکمیل فرم مالیات و پرداخت آن نیازی به مراجعه به کافی‌نت‌ها ندارند، بلکه این امکان از طریق تلفن همراه و از درون منزل نیز فراهم شده است و هیچ هزینه‌ای نیز ندارد.

رستمی ادامه داد: مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی تا پایان خرداد ۱۴۰۲ فرصت دارند تا اظهارنامه سال گذشته خود را ارائه دهند.