۲۷ بیمار ایدز در گناوه شناسایی شد
۲۷ بیمار ایدز در گناوه شناسایی شد

ندای استان:کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در استان بوشهر تاکنون ۶۱۲ بیمار ایدز شناسایی شده که از این مجموع ۲۷ مورد مربوط به این شهرستان است.

به گزارش ندای استان،سید مجید موسوی روز شنبه در نشست کمیته ایدز شهرستان گناوه افزود: طبق برآورد آماری حدود ۵۴ هزار نفر فرد آلوده به ویروس ایدز در کشور وجود دارد که فقط ۴۰ درصد این افراد شناسایی شده‌اند.

وی گفت: آمار پایین شهرستان به علت عدم شناسایی افراد مبتلا بوده که با وجود ماهیت بیماری از جمله قابل سرایت بودن به افراد دیگر، این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مهم‌ترین محور تاکید شده در اجرای پنجمین برنامه راهبردی کنترل عفونت ایدز، تاکید بر آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری است.

محمدرضا توکلی اظهار کرد: در اجرای پنجمین برنامه راهبردی کنترل عفونت اچ آی وی و انجام فعالیت‌های پیش‌بینی شده به‌ منظور پیشگیری و کنترل این بیماری، نیازمند همکاری و تعامل بین بخشی دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: گام دوم برنامه راهبردی این بیماری، شناسایی افراد مبتلا و شروع درمان به منظور کنترل بیماری در راستای قطع چرخه انتقال عفونت آن است البته هر چند انگ اجتماعی مشکل اساسی برای شناسایی به موقع بیماران تلقی شده که می‌تواند گسترش بیماری را در پی داشته باشد.