ساکنین هلیله و بندرگاه باید به نقطه‌ امن‌تر منتقل شوند/ احداث دولت شهر در مرکز استان
ساکنین هلیله و بندرگاه باید به نقطه‌ امن‌تر منتقل شوند/ احداث دولت شهر در مرکز استان

ندای استان:محمدی زاده گفت: با الحاق این اراضی و احداث منازل مسکونی جدید، شهر جدیدی با جمعیت زیاد در جوار بوشهر ایجاد می‌شود که جوابگوی طرح‌های جدید توسعه‌ای است.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده یکشنبه‌شب در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: توسعه اقتصاد دریامحور از اولویت‌های دولت است و با رونق گرفتن سواحل، جمعیت به سمت سواحل هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به ساخت ۲ نیروگاه جدید اتمی در بوشهر و لزوم جابجایی ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه به شهر جدید افزود: هلیله و بندرگاه با ۱۵۰۰ خانوار، باید به نقطه‌ای امن‌تر منتقل شوند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: زمین مورد نیاز را ما تامین می‌کنیم و نیروگاه اتمی نیز آن‌را برای ساکنان هلیله و بندرگاه می‌سازد.

محمدی‌زاده خواستار انتقال ادارات به بیرون شهر شد و گفت: ادارات و نهادها باید به بیرون شهر منتقل شوند تا زندگی مردم راحت‌تر شده و مراجعه از شهرستان‌ها به ادارات کل و استانداری راحت‌تر شود.

استاندار بوشهر از ایجاد دولت‌شهر در شرق بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ساختمان جدید استانداری نیز در این مجموعه، احداث می‌شود که در حال طراحی هستیم و تاپایان امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه تمام ادارات و نهادها را نیز به دولت‌شهر منتقل می‌کنیم یادآور شد: همه ادارات مرتبط کنار هم قرار می‌گیرند تا مراجعان در کمترین زمان بتوانند امور اداری خود را پیگیری کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به ۲ طرح مهم در حال اجرا در بوشهر و لزوم احداث شهر جدید در جوار مرکز استان گفت: ۲ نیروگاه اتمی جدید در حال ساخت است که قطعا جمعیت بسیار زیادی به سمت خود جذب می‌کند، همچنین با احداث منطقه آزاد تجاری با ۲۶ هزار هکتار که صنعت و تولید رونق می‌گیرد، جمعیت زیادی جذب می‌شود.

وی اضافه کرد: باید زمین مورد نیاز را داشته باشیم تا در استقرار جمعیت جدید با مشکل مواجه نشویم.

محمدی‌زاده گفت: بیش از ۲۲۸ هکتار به شهرهای کلمه، سعدآباد، کنگان، دیلم، برازجان، الحاق می‌شود و ۱۷۷۲ هکتار نیز به بوشهر ملحق می‌شود.

وی ابراز داشت: با الحاق این اراضی و احداث منازل مسکونی جدید، شهر جدیدی با جمعیت زیاد در جوار بوشهر (حد فاصل تنگک ها تا عالیشهر)ایجاد می‌شود که جوابگوی طرح‌های جدید توسعه‌ای است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم و امکانات مورد نیاز نیز برای شهر جدید ایجاد می‌شود.