جمع‌آوری ۷ تن فرآورده گوشتی غیربهداشتی در استان
جمع‌آوری ۷ تن فرآورده گوشتی غیربهداشتی در استان

ندای استان: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از ۱۳ اسفند پارسال تاکنون، ۷ هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ندای استان،مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در یکی از بازرسی‌های گشت دامپزشکی از گوشت‌فروشی در شهر بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: با توجه به عرضه و تقاضای بیشتر فرآورده‌های گوشتی در نوروز و ماه رمضان، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی این فروشگاه‌ها و فرآیند تولید و عرضه آن از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد.
مهدی تنگستانی‌مکان افزود: در این طرح در استان روزانه ۴۰ تیم بازرسی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دام مانند کشتارگاه‌های دام و پرنده، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های دامی، خوردو‌های حمل این فرآورده‌ها و همچنین قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و غذافروشی‌ها نظارت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر آمار داد که از ۱۳ اسفند تا ۹ فروردین نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از این مراکز انجام شده که برخی از آن‌ها با جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و صنعت، معدن و تجارت مشترک بوده است.
تنگستانی‌مکان گفت: در این مدت، ۷ هزار کیلو گرم از موارد غیربهداشتی ضبط؛ و هزار و ۷۰۰ کیلوگرم از موارد غیربهداشتی نیز معدوم و نابود شده‌اند.
او از مردم خواست تا در این طرح به دامپزشکی کمک کنند و هر مورد غیربهداشتی را که دیدند با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند و شکایت کنند تا مأموران ما در سریع‌ترین زمان بازرسی و برخورد کنند.