ندای استان:برای تولید بچه میگو مورد نیاز اراضی پرورشی یک‌ هزار و ۲۰۰ قطعه مولد میگو وارد استان بوشهر شد.

به گزارش ندای استان،مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر تولید میگو پرورشی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان دانست و اظهار داشت: در این راستا پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر ضمن توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی زمینه صادرات این محصول به کشورهای مختلف را فراهم کرده است.

وی تولید بچه میگو را از مهم‌ترین زیرساخت‌های پرورش این آبزی دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا نخستین محموله میگو مولد SPF وارداتی تحت نظارت دامپزشکی وارد استان بوشهر شد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در نخستین مرحله تعداد یک‌ هزار و ۲۰۰ قطعه میگو مولد وارد استان بوشهر شد و هم اکنون این محموله تحت کنترل و نظارت شبکه دامپزشکی تنگستان و کارشناسان دامپزشکی استان بوشهر در مرکز زادآوری است.

وی با تأکید بر روند کنترل و نظارت دقیق دامپزشکی گفت: نمونه‌برداری لازم از محموله وارداتی انجام شده است و پس از طی آزمایشات لازم و اطمینان از صحت و سلامت میگوهای مولد ، ادامه روند اجرایی، در مرکز تکثیر آبزیان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: علاوه واردات یک هزار و ۲۰۰ قطعه میگو مولد، مراحل اداری و فنی ورود محموله دیگری نیز طی روزهای آینده با نظارت دامپزشکی انجام خواهد شد.

تنگستانی با اشاره به اینکه پرورش میگو از نیمه نخست فصل بهار آغاز می‌شود تصریح کرد: عملیات تکثیر و تولید بچه میگو در نیمه نخست فروردین و عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگو اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود.