صرفه‌جویی ۵۵ میلیارد ریالی شهرداری دلوار در اجرای طرح‌های عمرانی
صرفه‌جویی ۵۵ میلیارد ریالی شهرداری دلوار در اجرای طرح‌های عمرانی

ندای استان:شهردار بندر دلوار شهرستان تنگستان گفت: این شهرداری با اقدامات ابتکاری نظیر راه‌اندازی کارگاه‌های تولید برخی مصالح و انجام کارها به صورت امانی هزینه اجرای طرح‌های عمران شهری را تا ۵۰ درصدکاهش داد، طوریکه در سال جاری ۵۵ میلیارد ریال در اجرای پروژه‌ها صرفه جویی صورت گرفته است.

به گزارش ندای استان،مهندس یوسف توسلی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: با توجه به افرایش قیمت مصالح و دستمزدها، درآمد پایین شهرداری، کمبود اعتبار و ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی و زیباسازی مبلمان شهری، نسبت به تولید برخی مصالح و اقلام نظیر سنگ جدول، سنگ فرش، نهال و مخزن زباله توسط شهرداری اقدام شد که با این کارها هزینه ۱۱۰ میلیارد ریالی (اجرای پیمانی) پروژه‌های این شهرداری به ۵۵ میلیارد ریال کاهش یافت.

وی افزود: در سال جاری ۵۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در بندر دلوار اجرا شد که در مقایسه با عملکرد مجموع پنج سال پیش ( ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰) این شهرداری که ۴۸ هزار متر مربع بود، ۲ هزار متر بیشتر است.

توسلی، میزان پیاده روسازی و سنگ فرش آنها را در سال جاری ۱۵ هزار متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به عملکرد شهرداری دلوار در پنج سال گذشته که ۱۰ هزار متر مربع است پنج هزار متر مربع افزایش نشان می دهد.

شهردار دلوار گفت: در این ارتباط با تولید سنگ فرش و سنگ جدول و انجام کار به صورت امانی توسط نیروهای شهرداری ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی کارگاه‌های تولید این مصالح هر متر سنگ جدول که در بازار آزاد ۷۰۰ هزار ریال است را با قیمت ۳۲۰ هزار ریال و هر متر سنگ فرش ۸۰۰ هزار ریالی ۳۰۰ هزار ریال توسط نیروهای شهرداری تولید و در پروژه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

توسلی با اشاره به ۵۰ هزار متر مربع زیر سازی معابر شامل جدول‌گذرای و مخلوط ریزی در شهر دلوار در سال جاری یادآورشد: با انجام امانی این پروژه توسط شهرداری هزینه ۵۰ میلیاد ریالی آن به ۲۰ میلیارد ریال کاهش یافت.

وی یادآور شد: انجام این حجم زیرسازی معابر در مدت یک سال اخیر در حالی است که در مجموع پنج سال گذشته ۷۵ هزار متر مربع زیر سازی در شهر دلوار انجام شده بود.

شهردار دلوار بیان کرد: همچنین برای توسعه فضای سبز شهر که نیاز به حجم عظیمی نهال و صرف اعتبار زیاد داشت با همکاری یکی از گلخانه‌ها در بخش کاکی شهرستان دشتی ۱۲۰ هزار اصله نهال با کمترین هزینه تولید و ضمن استفاده برای احداث ۹ هزار مترمربع فضای سبز بخشی نیز میان شهروندان به صورت رایگان توزیع شد.

توسلی بیان کرد: با تولید این میزان نهال توسط خود شهرداری، حداقل ۲ میلیارد ریال در هزینه‌های توسعه فضای سبز صرفه‌جویی شده است.

وی راه اندازی کارهای تولید مصالح نظیر سنگ فرش، سنگ جدول و ساخت مخزن زباله، بتن ریزی جایگاه نماز میت به میزان سه هزار متر مربع، ارتقای درجه شهردرای از سه به پنج، بازگشت ۴۰ میلیارد ریالی سرمایه شهرداری به واسطه بازپس گیری چند دستگاه اتوبوس‌و مینی بوس که جایگزینی در اختیار شهردرای یکی از شهرهای کشور قرار داشت، ساماندهی، نوسازی و اتوماسیون امور شهردرای از دستی به الکترونیکی در راستای اجرای دولت الکترونیک و راه اندازی فروشگاه رفاهی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای عرضه کالا با قیمت ارازان به شهروندان را از دیگر اقدامات شهرداری بندر دلوار در سال جاری عنوان کرد.