سه طرح بندری در بوشهر به بهره‌برداری رسید
سه طرح بندری در بوشهر به بهره‌برداری رسید

ندای استان:همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر سه پروژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار چهارشنبه در آیینی با حضور استاندار و دیگر مسئولانی استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: شناور بارج “پاک بوم ۵” با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و کاربری جمع‌آوری مواد آلوده کننده نفتی در بندر بوشهر آغاز بکار کرده است.

محمد شکیبی نسب افزود: از این نوع شناور ۶ فروند در کشور ساخته شده که با پیگیری‌های انجام شده یکی از آنها با ظرفیت مخزن نگهداری موادنفتی ۸۵۰ مترمکعب به بندر بوشهر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به ۹۲۷ کیلومتر طول نوار ساحلی استان بوشهر، بیشترین مرز مشترک با خلیج فارس و استقرار میدان‌های نفتی در آب های بوشهر وجود شناورهای ویژه عملیات جمع آوری مواد زائد و نشتی مشتقات نفتی ضروری است.

شکیبی نسب ادامه ادامه داد: در همین راستا اکنون ۲ شناور “دریاپاک” و پارک بوم ۵ در بندر بوشهر آماده بکارگیری در عملیات‌های مقابله با آلودگی‌های دریایی هستند.

وی گفت: دریاپاک با توجه به استانداردهایی که دارد تنها شناور پیشرفته محدوده خلیج فارس برای مقابله با آلودگی نفتی است که از ظرفیت ۴۵۰ مترمکعبی برای جمع آوری موادزائد برخوردار است.

شکیبی نسب ادامه داد: همچنین پروژه محوطه سازی برج کنترل دریایی جزیره خارگ نیز که با ۸۸ میلیارد ریال اجرا شده به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: این پروژه شامل ۲ هزار و ۹۶۵ مترمربع سواره رو، ۲ هزار و ۲۴۰ مترمربع پیاده رو، چهار هزار و ۱۲۵ مترمربع فضای سبز، چهار هزار و ۶۰ مترمربع فضای توسعه برای آینده است.

شکیبی نسب یادآور شد: تعمیرات اساسی سوله محیط زیست، ساختمان‌های آتش نشانی، کتابخانه، ناوتکس، مهمانسرای صدف و مخزن ۱۰۰ مترمکعبی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال دیگر پروژه به بهره‌برداری رسیده اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

  • منبع خبر : ایرنا