عزم دولت برای توسعه پایدار بوشهر با سرمایه گذاری ۳۱۲هزار میلیارد تومانی
عزم دولت برای توسعه پایدار بوشهر با سرمایه گذاری ۳۱۲هزار میلیارد تومانی

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: سرمایه گذاری ۳۱۲ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و عمرانی معادل ۷.۵ میلیارد دلار سالجاری در این استان در حالی که کشور در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم قرار دارد بیانگر عزم دولت برای توسعه پایدار و رونق تولید است.

به گزارش ندای استان،استاندار بوشهر روز چهارشنبه در آیین بهره برداری ۲ طرح صنعتی در بوشهر افزود: راه نجات اقتصاد، تولید و اشتغال کشور در حمایت از بخش خصوصی است و در همین ارتباط امروز روند شکل گیری صنعت، تولید و اشتغال بعنوان یکی از محورهای توسعه استان در دست پی‌گیری است.

وی اظهار کرد: مهمترین اقدام دولت در استان بوشهر جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های زیرساختی و تولیدی برای کمک به اشتغال است.

محمدی زاده گفت: سرمایه گذاری در اجرای پروژه‌ها با سرعت خوبی در حال انجام است به گونه ای که بیشتر پروژه‌های افتتاحی امسال طی یکسال گذشته عملیات اجرایی آنها آغاز و به پایان رسیده است.

استاندار بوشهر افزود: آنچه در حوزه رفاه اجتماعی و زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه انرژی و سایر مولفه های توسعه در این استان دیده می‌شود قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست این درحالی است که کشور در آن روزگار با فروش و صادرات روزانه پنج میلیون بشکه نفت از ثروت بالایی برخوردار بود.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: امسال همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۳۷ پروژه اقتصادی با ۳۰۰ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در این استان افتتاح و اجرایی می‌شود.

علی باستین افزود: از این شمار ۹۶ پروژه با ۲۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۱ هزار فرصت شغلی افتتاح و ۴۱ پروژه با ۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: از ۳۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی تعریف شده برای دهه فجر ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه اقتصادی است و سیاست‌گذاری انجام شده بیانگر حمایت دولت از بخش خصوصی است.

باستین اضافه کرد: امروز با تلاش دولت ۸۴ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر به چرخه اقتصادی و فعالیت بازگشته و با فعالیت این واحدها یکهزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان فراهم شده است.

وی تقویت حوزه اشتغال و تقویت سرمایه گذاری‌های جدید از اولویت سیاست‌های اقتصادی استان بوشهر است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه نتیجه رشد و پیشرفت کشور فعالیت بخش خصوصی است گفت: نرخ رشد سرمایه گذاری در حوزه تجارت خارجی با رشد فزاینده ای در استان همراه است.

باستین افزود: امسال براساس برنامه ریزی انجام شده استان تعهد ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی را داشت این درحالی است که امروز تاکنون این آمار به ۲۴ هزار نفر افزایش یافته و استان از این حیث رتبه دوم کشور را دارا است.

وی بیان کرد: همچنین در کنترل نقطه به نقطه نیز استان بوشهر پائین ترین نرخ رشد را در کشور داشته است.

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۲ طرح صنعتی گروه صنعتی جی لیان جی و صنعت پلاست پارس لیان با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر گفت: در قالب این طرح‌ها چهار خط تولید محصولات پلیمری با ظرفیت تولید یکهزار و ۶۵۰ کیلوگرم کیلوگرم در ۲ واحد صنعتی اجرایی شد.

  • منبع خبر : ایرنا