۸۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود
۸۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود

ندای استان:فرماندار بوشهر گفت: امسال همزمان با دهه مبارک فجر ۸۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۲۰ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان افتتاح و اجرایی می‌شود.

به گزارش ندای استان،صالح رحیمی روز سه شنبه در آئین بازدید خبرنگاران از چند پروژه عمرانی بوشهر افزود: از این شمار ۴۹ پروژه با یکهزار و ۱۵۲ میلیارد تومان عمرانی و ۳۸ پروژه با ۱۹ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان اقتصادی است.

وی ادامه داد: از سرجمع پروژه‌های پیش بینی شده برای دهه فجر در شهرستان بوشهر ۵۸ پروژه با چهار هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان افتتاح و ۲۹ پروژه با ۱۵هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان نیز اجرایی می‌شود.

رحیمی یکی از پروژه‌های مهم شهرستان بوشهر را آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا عنوان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود فاز نخست پروژه آبشیرین ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا که شامل ۱۲ هزار مترمکعب بود همزمان با دومین سفر رئیس جمهور وارد مدار شود.

وی یادآورشد: با انجام کار جهادی در خصوص تامین نیازهای این واحد امکان بهره برداری کامل از این واحد آبشیرین کن فراهم شده است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر کل نیاز آبی شهرستان بوشهر ۷۰ هزار مترمکعب است که با وارد مدار شدن این واحد آبشیرین کن ۵۰ درصد از نیاز آبی این شهرستان تامین می‌شود.

رحیمی ادامه داد: در زمان حاضر شبکه انتقال به مجموعه و تاسیسات آبرسانی اُندربندر وصل شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: از این میزان ۸۰۰ میلیارد تومان بابت آبشیرین کن و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بابت خط انتقال آن هزینه شده است.

رحیمی افزود: با راه اندازی آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا یکی از دغدغه های جدی مردم بوشهر در بحث تامین آب مورد نیاز برطرف می‌شود.

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از جمله دیگر پروژه های عمرانی است که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

فرماندار بوشهر در خصوص این پروژه گفت: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی با ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با زیربنای هفت هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی در مراحل نهایی احداث و تجهیز قرار دارد.

رحیمی ادامه داد: در این کلینک تخصصی و فوق تخصصی بیش از ۴۰ مطب پزشکان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر تجهیزات و امکانات لازم کلینکی و پارکلینیکی مستقر می‌شود.

وی اظهار کرد: تمام تلاش مسئولان استان مبنی بر این است که با تامین امکانات و تجهیزات لازم پزشکی هیچ شهروند بوشهری برای درمان و پیگیری کارهای درمانی خود به استان‌های همجوار مراجعه نکند.

  • منبع خبر : ایرنا