از ثبت ۳.۶ میلیون جابجایی مسافر تا افزایش تماس بوشهری‌ها با سامانه ۱۴۱ راهداری
از ثبت ۳.۶ میلیون جابجایی مسافر تا افزایش تماس بوشهری‌ها با سامانه ۱۴۱ راهداری

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی ۱۰ ماهه امسال سه میلیون و ۶۰۰ هزار جابجایی مسافر در استان ثبت و هفت هزار و ۴۵۴ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ برقرار شده است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل در استان جابجا شده است که این محموله‌ها در قالب ۴۴۱هزار سفر انجام شده است .

وی افزود: بیشترین میزان کالاهایی که در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده شامل کلینکر سیمان، میعانات گازی، مواد اولیه پتروشیمی، کالای اساسی و محصولات کشاورزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر تصریح کرد: چشم انداز و دورنمای جابجایی بار در استان با توجه به افزایش تولیدات صنایع به خصوص پتروشیمی روشن و امید بخش است و پیش‌بینی می شود این روند افزایشی درماه‌های آینده تدوام یابد.

اخترشناس عنوان کرد: ۱۵۷ شرکت حمل و نقل کالا و پنج هزار راننده در بخش حمل و نقل بار استان بوشهر فعال هستند.

وی ادامه داد: طی ۱۰ ماه امسال سه میلیون و ۶۰۰ هزار جابجایی مسافر در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته، ضمن این که در این مدت ۱۵۸ هزار سفر در استان ثبت شده است.

اخترشناس گفت: همچنین از ابتدای امسال تا هفته نخست بهمن ماه هفت هزار و ۴۵۴ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ برقرار شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر عنوان کرد: ۳۸ شرکت مسافربری و خدمات رسانی با یک‌هزار و ۷۰۰ راننده در استان بوشهر به مردم و مسافران خدمات ارائه می کنند.

اخترشناس گفت: مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.