۱۱۹ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در استان بوشهر وجود دارد
۱۱۹ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در استان بوشهر وجود دارد

ندای استان:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۱۱۹ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در سطح استان وجود دارد، گفت: امسال حدود ۲۰ درصد رشد در تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را شاهد هستیم.

به گزارش ندای استان،مهدی صفوی ۹ بهمن در نشست رسانه‌ای “یکشنبه‌های پاسخگویی” با اشاره به کاهش زمان صدور جواز صنعتی در استان بوشهر اظهار کرد: گاهی صدور یک مجوز صنعتی تا دو سال زمان می‌برد اما اکنون با حذف تشریفات غیرضروری علاوه بر کاهش هزینه‌ها زمان صدور مجوزها را با در دست بودن مدارک و مستندات لازم را تا ۲ روز کاهش داده‌ایم و از این نظر استان بوشهر به نسبت سایر استانها شرایط ایده‌آل‌تری دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۶۲ مجوز صنعتی در استان بوشهر صادر شده است، اضافه کرد: این مجوزها با پیش‌بینی ۴۷۸۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۴۷۸۲ نفر بیانجامد، به‌طور متوسط به ازای هر یک میلیارد تومان، یک نفر شاغل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه به طور متوسط از ابتدای سال تاکنون روزانه ۲۵ جواز کسب در این استان صادر شده است، تصریح کرد: امسال ۲۸ مورد پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۸۰۱۴ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۸۶۶ نفر در استان بوشهر صادر شده است.

صفوی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احیای صنایع راکد عنوان کرد: امسال با حمایت و پشتیبانی ویژه ۱۷ واحد صنعتی در استان بوشهر که از چرخه تولید خارج شده بودند امسال با تامین مالی، نوسازی و رفع موانع به تولید بازگشتند.

این مقام مسئول در خصوص تجارت خارجی استان بوشهر گفت: تعداد پروانه‌های کسب صادره در این حوزه ۶۳۵۵ مورد با اشتغال ۱۵هزار و ۹۹۰ نفر در بخش اصناف بوده است. حدود ۱۱ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون ارزش صادرات و ۱.۵ میلیارد دلار ارزش واردات استان بوشهر بوده که نشان دهنده تراز مثبت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت کارت‌های بازرگانی برای صادرات و واردات کالا تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۰۳ کارت صادر و ۶۶۶ کارت بازرگانی تمدید شده است.

صفوی با اشاره به عملکرد بسیار خوب کارگروه رفع موانع تولید با حضور استاندار محرتم بوشهر اظهار کرد: این کارگروه از ابتدای سال تاکنون با برگزاری ۴۴ جلسه، ۶۶۱ پرونده را بررسی کرده‌اند و ۴۰۳ مصوبه داشته که ۲۸۲ مورد آن اجرایی شده است.

به گفته وی، از ابتدای سال ۹۹ نفر از استان بوشهر به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات رونق معرفی و تاکنون ۸۴ مورد موفق به دریافت ۴۷۳ میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند، همچنین از محل تسهیلات تبصره ۱۶، ۲۱۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به وجود ۲۴۵ واحد معدنی در کل استان گفت: این معادن زمینه اشتغال ۱۴۲۸ نفر را با سرمایه‌گذاری اسمی ۲۶۵ میلیارد تومان فراهم کرده‌اند.

صفوی با اشاره به فعالیت ۱۰۴ اتحادیه صنفای در استان بوشهر یادآور شد: ۴۹ مورد از این اتحادیه‌ها تولیدی و ۵۵ اتحادیه‌ها خدماتی هستند.

وی با بیان اینکه کشور به سمت افزایش شمار فروشگاه‌ زنجیره‌ای می‌رود، افزود: اکنون میزان خرید و فروش در این فروشگاه‌ها ۷ درصد است اما تکلیف قانونی این است که به ۲۰ درصد افزایش یابد. به‌طور متوسط در دنیا شمار خرده فروشان نسبت به فروشگاه‌های بزرگ بسیار کمتر است. این فروشگاه‌ها در ایران آسیب‌های خود را دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۱۱۹ فروشگاه‌ زنجیره‌ای در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: امسال حدود ۲۰ درصد رشد در تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را شاهد هستیم.

وی در خصوص بازرسی و نظارت بر بازار عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار و ۱۲۷ مورد گشت انجام شده است که ۲۰۳۹ مورد آن مشترک بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: ۷۱۱۰ بافنده در سطح استان وجود دارد که ۶۵۶ نفر از آنها بافنده فعال هستند و متقاضیان این حوزه موفق به دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ شده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا