سرطان، علت ۱۲ درصد مرگ‌های شهرستان دیّر
سرطان، علت ۱۲ درصد مرگ‌های شهرستان دیّر

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: حدود ۱۲ درصد مرگ‌ومیرها در شهرستان دیّر ناشی از سرطان است.

به گزارش ندای استان،عباس آدمیت نسب در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: بیماری سرطان یکی از سه علل اصلی مرگ‌ومیر در شهرستان دیّر است.
وی گفت: ۱۲ درصد مرگ‌ومیرها در شهرستان دیّر ناشی از ابتلا به بیماری سرطان است که بسیاری از انواع آن با خود مراقبتی قابلیت غربالگری دارند و تعدادی نیز با انجام آزمایش می‌توان تشخیص به‌موقع داد.
وی بابیان اینکه سرطان ریه بیشترین علت مرگ میر بیماران سرطانی در شهرستان دیّر است گفت: طبق بررسی‌های آماری سال گذشته سرطان ریه با ۹ مورد مرگ‌ومیر و درصد فراوانی ۲۲ درصد بیشترین علت مرگ‌ومیر بیماری‌های سرطانی بوده است که پس‌ازآن سرطان سیستم عصبی مرکزی و مننژ با ۱۷ و ۸ دهم درصد و سرطان معده با ۱۴ و ۶ دهم درصد در رتبه بعدی قرار دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به آمار ۴۱ نفری فوت ناشی از سرطان در سال گذشته گفت: به‌طور میانگین هر ماه ۳ نفر بر اثر بیماری سرطان در شهرستان دیّر جان خود را از دست داده‌اند.
آدمیت نسب تصریح کرد: عادت‌های نادرست غذایی یکی از عوامل به وجود آمدن انواع سرطان در انسان است که می‌توان با استفاده از میوه و سبزی‌های تازه، مصرف و استفاده از چربی‌های اشباع نشده در برنامه غذایی، فعالیت منظم بدنی و ورزش و همچنین عدم استفاده خودسرانه از داروها، میزان ریسک ابتلا به سرطان را کاهش داد.