سرقت ۹۰ هزار متر سیم و کابل مخابرات بوشهر/افزایش ۱۰ برابری پهنای باند اینترنت
سرقت ۹۰ هزار متر سیم و کابل مخابرات بوشهر/افزایش ۱۰ برابری پهنای باند اینترنت

ندای استان:مهرپویا گفت: از دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی انتظار می‌رود شرکت مخابرات منطقه بوشهر را همراهی کنند تا میزان سرقت به کمترین میزان برساند.

به گزارش ندای استان،علی مهر پویا روز سه شنبه در برنامه پاسخگویی مدیران استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها شامل توسعه تلفن ثابت و به روز رسانی و نوسازی تلفن‌های موجود، همراه، اینترنت خانگی، فیبر نوری شهری و بین شهری است.

وی ادامه داد: تقویت اینترنت تلفن همراه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر شامل ۲۰ نقطه از ۲ جی به ۳ جی و ۱۲ نقطه ۳جی به ۴ جی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اجرای ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه بزرگ توسعه فیبرنوری شهری و بین شهری در استان بوشهر اظهار کرد: در همین ارتباط با شهرداری‌های بوشهر، گناوه، دیر، چاه مبارک، نخل تقی و جم پروژه‌های توسعه فیبر نوری شهری به صورت مشترک اجرا شده است.

مهرپویا ادامه داد: در راستای کاهش هزینه اجرای پروژه فیبر نوری شهری و بین شهری این پروژه با مشارکت شهرداری‌های یاد شده انجام شده و به این صورت شهرداری‌ها صاحب فیبر نوری می‌شوند.

وی در باره توسعه مخابراتی در روستاها اضافه کرد: هرگونه توسعه‌ای در برنامه‌های روستایی مستلزم تامین منابع نقدینگی از سوی دولت است که در قالب طرح‌هایی به نام طرح‌های توسعه اجباری روستایی با عنوان (uso) تکلیف می‌شود و منابع نقدینگی از سوی دولت تامین و مخابرات بعنوان یک اپراتور این امور را اجرایی می‌کند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: در همین ارتباط براساس برنامه ریزی انجام شده و نیازمندی موجود توسعه فیبر نوری روستایی از محل منابع داخلی شرکت مخابرات ایران با ۷.۵ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی ادامه داد: نصب دکل ۶۰ متری برای ایجاد پوشش جاده ای تلفن همراه در مسیر کنگان – جم و تحقق یکی از مطابه‌های قدیمی مردم و ایجاد پوشش تلفن همراه در برخی از جزایر خلیج فارس به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، اجرای ۱۰۲ میلیارد ریال پروژه برای اتصال اداره ها و سازمان‌های استان به فیبر نوری با هدف ارتباط پایدار، مطمئن و با سرعت بالا، افزایش پورت ای دی اس ال خانگی در سطح شهرها و روستاها به ارزش هفت میلیارد ریال به تناسب نیاز مردم در نقاط روستایی و شهری و اجرای فیبر نوری از ۲ مسیر مجزا با هدف کاهش قطع ارتباط مخابراتی شهرها و روستاها بین بوشهر – برازجان، بوشهر – کنگان، کنگان – جم و افزایش ضریب ارتباط با ۱۵ میلیارد ریال از جمله دیگر پروژه‌های مخابراتی اجرا شده در استان بوشهر در دولت سیزدهم است.

۶۰ میلیارد تومان برنامه توسعه فیبر نوری خانگی در استان بوشهر

مدیرشرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: امسال ۶۰ میلیارد تومان برنامه توسعه فیبر نوری خانگی در این استان تعریف و مراحل نهایی آن انجام شده و با ابلاغ بودجه به استان عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

به گفته مهرپویا در زمان حاضر چهار هزار و ۵۰۰ شماره تلفن در استان بوشهر روی بستر فیبر نوری قرار دارد که بسیار پائین است و براساس برنامه ریزی انجام شده توان اجرای ۲۵هزار شماره وجود دارد که قرار است از اسفند ماه اجرایی شود.

وی با اشاره به اتصال ۱۰۰ درصدی مراکز مهم استان از طریق فیبر نوری اضافه کرد: در زمان حاضر تمام مراکز شهرستان‌ها و شهرهای استان بوشهر از طریق فیبر نوری به هم متصل هستند.

مهر پویا در باره اتصال فیبر نوری خانگی در شهرهای استان بوشهر بویژه در مرکز شهرستان‌ها گفت: خورموج و دیر۲ شهری هستند که در فاز نهایی اجرا قرار دارند و تا پایان سال این ۲ نقطه از فیبر نوری خانگی برخوردار می‌شوند.

سرقت ۹۰ هزار متر سیم و کابل مخابرات بوشهر

مدیرمخابرات منطقه بوشهر اظهار کرد: با وجود همکاری نیروی انتظامی در راستای نگهداری اموال مخابرات اما باز هم سرقت سیم و کابل‌های هوایی در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر وجود دارد به نحوی که از اول سال تاکنون ۹۰ هزار متر سیم و کابل مخابرات در استان به سرقت رفته است.

مهر پویا با اشاره به ۲ برابری سرقت سیم و کابل مخابرات ادامه داد: ۶۰ درصد از سارقانی که شناسایی شده اند برای بار چندم اقدام به سرقت کرده و این نشان می‌دهد جرائمی که برای سارقان در نظر گرفته شده پیشگیرانه و بازدارنده از ارتکاب جرم نیست.

به گفته مهر پویا سرقت سیم و کابل‌های مخابرات باعث قطعی اینترنت می‌شود؛ به همین دلیل از دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی انتظار می‌رود شرکت مخابرات منطقه بوشهر را همراهی کنند تا میزان سرقت به کمترین میزان برساند.

وی یادآور شد: ارزش سیم و کابل‌های سرقتی مخابرات استان بوشهر را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

۳۵ میلیارد تومان میزان مطالبات شرکت مخابرات منطقه بوشهر

مهر پویا اضافه کرد: میزان مطالبات شرکت مخابرات منطقه بوشهر از مشترکان خود شامل مردم و دستگاه‌های اجرایی ۳۵۰ میلیارد ریال است که ۷۰ درصد این مطالبات معادل ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مخابرات شرکت خصوصی است هیچ ردیف اعتباری و و بودجه دولتی ندارد و باید از محل درآمدها هزینه‌های خود را پوشش دهد این درحالی است که امروز این شرکت از نظر وصول مطالبات رتبه ۲۵ تا ۲۸ کشور را دارا است.

مهرپویا اظهار کرد: در زمان حاضر دوره بازپرداخت قبض‌های تلفن در استان بوشهر هر ۶ ماه (۱۸۰ روز) یک بار است این درحالی است که در برخی استان‌های دیگر از جمله استان البرز سه ماه یک بار است براین اساس استان البرز نقدینگی بیشتری برای انجام خدمات روزانه خود دارد.

وی افزود: افزایش تعرفه اخیر در بخش تلفن ثابت شامل حداقل ۱۵ هزار تومان در مرکز استان و ۱۰ هزار تومان در سایر شهرها و روستاها معاف از افزایش تعرفه هستند.

مهرپویا گفت: براین اساس مشترک ساکن در مرکز استان با پرداخت ۱۵هزار تومان می تواند سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی و یا ۲۳۸دقیقه مکالمه با تلفن همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین در سایر شهرهای استان بوشهر نیز فقط با پرداخت مبلغ ۱۰هزار تومان مشترک می‌تواند ۲هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری یا ۳۵۵دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰دقیقه مکالمه با تلفن همراه داشته باشد و درصورت مکالمه بیشتر نیازی به پرداخت مبلغ ثابت بالا ندارد و به تناسب مکالمه بیشتر، هزینه را به مخابرات پرداخت می‌کند.

مهرپویا با اشاره به وجود ۵۳هزار مشترک روستایی و ۳۰۰ هزار مشترک شهری تلفن ثابت در استان بوشهر، بیان کرد: سامانه ۲۰۰۰ برای پرداخت آنلاین، سامانه ۲۰۲۰ تنها مرجع رسیدگی مشترکین ADSL و سامانه ۲۰۱۱۷ برای دریافت گزارش خرابی تلفن آماده خدمات مشترکان هستند.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۱۰۰ هزار سیم کارت فعال تلفن همراه در استان بوشهر گفت: این استان یکی از استان‌های برتر در مصرف اینترنت بر بستر تلفن همراه و آخرین استان در تبدیل سیم کارت‌های قدیمی به جدید است.

  • منبع خبر : ایرنا