بوشهر رکوردار بیشترین میزان بارش در کشور
بوشهر رکوردار بیشترین میزان بارش در کشور

ندای استان:هواشناسی استان بوشهر:شهر بوشهر بیشترین میزان بارش را در بین ایستگاه‌های هواشناسی در کشور داشته است.

به گزارش ندای استان،کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان در دو روز گذشته گفت: این سامانه در برخی نقاط استان باعث بارش‌های خوبی شد، که بیشترین بارندگی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ثبت رسید.
حسین مستانه افزود: بوشهر با ۱۱۴.۷ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را بین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر و حتی کشور ثبت کرده است و پس از آن گناوه با ۹۴.۶ و خارگ با ۵۳.۳ میلیمتر قرار دارند.
وی ادامه داد: همچنین در برازجان ۳۲.۱، اهرم ۳۱، خورموج ۲۴، بهرگان (امام حسن) ۱۰، دیلم ۵.۴، دیر ۲.۵ و جم ۱.۱ میلمتر باران ثبت شد و کنگان و عسلویه هم هیچ بارانی نداشتند.
کارشناس هواشناسی استان بوشهر از خروج سامانه بارشی از اوایل وقت امروز خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدیدی از عصر امروز وارد استان می‌شود که بارش‌های آن برای تمام نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.
به گفته وی از عصر سه‌شنبه وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) در استان آغاز خواهد شد که باعث افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا از ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۱۵۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد شد.
مستانه با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این زمینه، افزود: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی پیش‌بینی می‌شود.
وی توصیه کرد: در این مدت از از تردد‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.