بوشهر از استان های پیشرو در ارائه خدمات به اتباع خارجی
بوشهر از استان های پیشرو در ارائه خدمات به اتباع خارجی

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بوشهر از استان های پیشرو در زمینه ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع خارجی محسوب می شود.

به گزارش ندای استان، اکبر پورات در همایش مدیران کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  جنوب کشور با حضور سردار رضادوست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در طول چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی به ویژه از ابتدای دولت سیزدهم خدمات شایسته‌ای به پناهندگان اتباع خارجی در جمهوری اسلامی در استان بوشهرارائه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث تحصیل اتباع خارجی برابر با خدمات به ایرانی‌ها صورت گرفته و در بخش بهداشت و درمان خدمات لازم و مورد نیاز اتباع ارائه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: براساس اهداف و برنامه های کمیساریای عالی پناهندگان در خصوص ساماندهی کودکان کار افغانی، کارگاه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی در استان به آنان ارائه می شود.

پورات با بیان اینکه در استان بوشهر از مفاخر و نخبگان مهاجر در حوزه های مختلف فرهنگی و ادبی به ویژه در حوزه دین و قران حمایت ویژه خواهیم کرد، گفت: نگاه نظام جمهوری اسلامی به مهاجرین و مردم مسلمان و متدین افغانستان با کارنامه ای درخشانی که در زمینه مجاهدت در برابر ظلم و ستم داشتند، نگاهی کاملا ارزشی است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر پذیرای مهاجرین خارجی بسیاری است، عنوان کرد: بوشهر از استان های پیشرو در زمینه ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع خارجی محسوب می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: براساس نگاه و حمایت های ویژه ای که استاندار بوشهر دارند، در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای، بهداشت و درمان و ازدواج اتباع مقیم در استان، شاهد اقدام های بسیار خوبی هستیم.