واگذاری پارک های جنگلی استان به بخش خصوصی
واگذاری پارک های جنگلی استان به بخش خصوصی

ندای استان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در راستای اجرای قانون برنامه توسعه و باتوجه به ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، مدیریت پارک جنگلی این استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش ندای استان،غلامحسین گرشاسبی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: استان بوشهر در زمان حاضر هشت پارک جنگلی به وسعت ۶۷۰ هکتار دارد که از این تعداد فقط پارک جنگلی عامری دیلم به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

وی بیان کرد: طرح واگذاری مدیریت پارک جنگلی علی آباد و سرکُره دشتستان نیز مصوب و متقاضی آن مشخص و در حال طی مراحل نهایی عقد قرارداد است.

گرشاسبی در خصوص پارک‌های جنگلی دیر و کنگان در جنوب استان بوشهرنیز گفت: این پارک‌ها به دلیل وقوع در محدوده و حریم قانونی شهرها نیازمند پی‌گیری‌های حقوقی هستند که در این راستا باتوجه به توافق بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی در خصوص انتقال سند براساس طرح نوشته شده مراحل واگذاری مدیریت این پارک‌ها دنبال می‌شود.

وی در خصوص پارک چاهچاهو دشتی، بنه گز تنگستان و چاهکوتاه بوشهر اظهار کرد: از نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این پارک‌ها شرایط لازم برای احاله مدیریت را دارند که در صورت حضور اشخاص حقوقی، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، انجمن زیست محیطی و متخصصان بخش کشاورزی امکان واگذاری وجود دارد.

گرشاسبی ادامه داد: در شهرستان گناوه پارک جنگلی مصوب وجود ندارد با این وجود قسمتی از اراضی جنگلی چهارروستایی این شهرستان به مساحت ۲۸.۹ هکتار شناسایی و متقاضی نیز دارد که طرح آن تصویب و به زودی مدیریت آن واگذار می‌شود.

وی هدف از واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی به بخش خصوصی را واگذاری امور به مردم از جمله شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، کاهش تصدی‌گری‌ها و هزینه دولت عنوان کرد.

گرشاسبی ادامه داد: تلاش می‌شود با واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی به بخش خصوصی زیرساخت‌های مورد نیاز در زمینه تفرجگاه‌های توریستی و تفریحی تقویت شود.،