عمل بازسازی ربات صلیبی با روشی ابداعی در بوشهر برای اولین بار در کشور
عمل بازسازی ربات صلیبی با روشی ابداعی در بوشهر برای اولین بار در کشور

ندای استان:دکتر محمد اوجی‌مهر گفت: من حتی در جست‌وجویی که در منابع و مقاله‌های خارجی داشتم چنین سابقه عمل جراحی را نیافتم و با این حساب می‌توان گفت که شاید این عمل برای اولین بار در جهان، در بوشهر انجام شده است.

به گزارش ندای استان،متخصص ارتوپدی و فلوشیپ زانو که نوآفرین یک روش در عمل جراحی بازسازی پارگی ربات صلیبی پشتی زانو است، پیش از انجام اولین عمل خود با این روش در بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی بوشهر در اتاق عمل و در گفت‌وگویی اختصاصی به خبرنگار صداوسیما گفت: ما عمل بازسازی ربات صلیبی خلفی یا پشتی زانو به روش بدون پیچ و با دکمه تیتانیومی را امروز انجام دادیم که ایده ما است و برای اولین بار است که در ایران انجام می‌شود.
دکتر محمد اوجی‌مهر افزود: من حتی در جست‌وجویی که در منابع و مقاله‌های خارجی داشتم چنین سابقه عمل جراحی را نیافتم و با این حساب می‌توان گفت که شاید این عمل برای اولین بار در جهان، در بوشهر انجام شده است.
او ادامه داد: البته ما سال‌هاست که عمل بازسازی پارگی ربات صلیبی قدامی و جلویی زانو را با روش بدون پیچ و با دکمه انجام می‌دهیم که الهام‌بخش ما برای انجام عمل ربات صلیبی خلفی و پشتی بود.
این فوق‌متخصص زانو درباره مزایا و برتری‌های این روش نوین نسبت به روش‌های پیشین گفت: در این روش تاندون مصنوعی به‌کار برده نمی‌شود و از تاندون پای بیمار استفاده می‌شود که محکم‌تر است و شل و پاره نمی‌شود.
دکتر اوجی‌مهر اضافه کرد: همچنین حفره‌ای که در استخوان بیمار ایجاد می‌شود با این تاندون استخوانی خود بیمار پر می‌شود که نقصی در استخوان بیمار نمی‌ماند و زانو زودتر بهبود پیدا می‌کند.
این جراح استخوان و مفاصل دیگر مزیت این روش را این‌گونه گفت که این روش، چون بدون پیچ است و از دو دکمه تیتانیومی در آن استفاده می‌شود، قابلیت محکم کردن ربات از دو سمت استخوان وجود دارد و ربات خیلی محکمتری نسبت به قبل به وجود می‌آید.
اوجی‌مهر می‌گوید که این روش عمل هزینه‌های جراحی برای بیمار را نیز بسیار کاهش می‌دهد.
رئیس بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی بوشهر هم به خبرنگار ما گفت: تأمین اجتماعی و بیمارستان سلمان فارسی از روش‌های نوین جراحی استقبال می‌کند و چنین تصمیماتی از سیاست‌های پیشگامانه ما در استان بوشهر است تا از رفتن بیماران استان به دیگر استان‌ها پیشگیری کند و خدمات‌دهی را در استان بوشهر افزایش دهد.
دکتر علی فقیه افزود: روزانه ۱۷ عمل جراحی در ۶ تخت بخش جراحی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر انجام می‌شود.