۲۰ هزار بوشهری کارت ملی هوشمند خود را نگرفتند
۲۰ هزار بوشهری کارت ملی هوشمند خود را نگرفتند

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده برای بوشهری‌ها در مراکز پیشخوان خدمات دولت مانده که صاحبان آن باید هرچه زودتر برای دریافت آنها اقدام کنند.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به خودکفایی کشور در تولید بدنه‌ کارت‌های ملی هوشمند، افزود: صدور این کارت‌ها در دولت سیزدهم شتاب گرفته و پیش بینی می‌شود کارت‌های باقی مانده از سال ۹۸ و ۹۹ تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۳۹ هزار و ۲۳۱ کارت ملی هوشمند معادل ۹۰ درصد متقاضیان برای بوشهری‌های واجد شرایط صادر شده است، ادامه داد: اکنون حدود ۹۲ هزار متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند در استان بوشهر در صف انتظار قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه این کارت‌ها و اختصاص کد یکتای ملی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد و تقویت دولت الکترونیک در کشور دارند، تاکید کرد: بر اساس ابلاغ ثبت احوال، اداره کل بازرسی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کپی مدارک از سوی بانک‌ها برای ارائه خدمات ممنوع است.

وی گفت: سامانه ثبت احوال هیچ مشکلی ندارد و تمام وقت در دسترس است؛ به همین دلیل با توجه به قابلیت کارت‌های هوشمند و هزینه کرد برای صدور آنها، دریافت کپی منطقی نیست و مردم نیز باید این مطالبه را داشته باشند.

پاسالار در ارتباط با تعویض شناسنامه‌های فرسوده یا مفقودی یا تغییر مشخصات نیز گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۰ هزار شناسنامه در این استان تغییر یافته است.

وی افزود: این شناسنامه‌ها در شهرهای کوچک یک روزه و در شهرستان‌های پر جمعیت‌ بین سه تا پنج روز صادر می‌شود و صف انتظار در این بخش وجود ندارد.

صدور ۲۰ شناسنامه برای ایرانی‌های فاقد شناسنامه در بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در همکاری با فرمانداری شهرستان‌ها شناسایی و ساماندهی افراد فاقد هویت در استان اجرایی شده و تا کنون ۵۶ نفر شناسایی شده‌اند.

پاسالار اعلام کرد: با بررسی‌های انجام شده ۲۰ نفر از این تعداد ایرانی و دارای شرایط دریافت شناسنامه هستند که استعلام های لازم انجام شده و این سند هویتی تا پایان دی ماه برای آنها صادر می‌شود و برای بقیه به طور موقت کارت شناسایی صادر می‌شود تا بتوانند خدمات دریافت کنند.

وی اعلام کرد: بیشترین شمار افراد فاقد شناسنامه شناسایی شده در استان بوشهر مربوط به شهرستان دشتستان است.

صدور بیش از ۵۰۰ سند هویتی برای فرزندان مادران ایرانی و پدر خارجی

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از سال ۹۹ پس از ابلاغ قانون صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی که پدر خارجی دارند، تا کنون ۵۰۰ شناسنامه برای آنها صادر شده است.

وی ادامه داد: بیشترین شمار این شناسنامه‌های برای آنهایی صادر شده که دارای پدر افغانستانی هستند.

پاسالار در ارتباط با نام خانوادگی این افراد گفت: در صورت معمول بودن نام خانوادگی پدر از آن استفاده می‌شود و در غیر این صورت یک نام خانوادگی آزاد برگزیده می‌شود.