سامانه جدید بارشی در راه بوشهر؛باغک پربارش ترین
سامانه جدید بارشی در راه بوشهر؛باغک پربارش ترین

ندای استان:معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: در سامانه اخیر بارشی، بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های مرکزی و شمالی و کمترین بارش مربوط به شهرستان‌های جنوبی است.

به گزارش ندای استان،زهراراستگو افزود: شهرستان تنگستان یکی از پربارش‌ترین شهرستان‌ها بوده به نحوی که در باغک ۹۴ میلی متر، چاه پیر ۶۳ میلی متر و شهر اهرم ۵۱ میلی متر بارش ثبت شده است و پس از آن در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیلم و گناوه بیشترین بارش و  در عسلویه و دیر  کمترین بارش ثبت شده است.

وی اضافه کرد: پس از آن نیز کاهش ۳ تا ۵ درجه سلسیوس را در استان داشته ایم که این روند دما ثابت می‌ماند و اوایل روز سه شنبه یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد.

راستگو بیان داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز سه شنبه فعالیت سامانه جدید بارشی آغاز می‌شود که بارش‌ها ابتدا به صورت پراکنده در سواحل شمالی و مرکزی آغاز می‌شود.

راستگو عنوان کرد: اوایل شب سه شنبه و تا ظهر چهارشنبه بارش‌ها تقویت شده و بارش‌های مطلوبی را در نقاط مختلف استان به ویژه نقاط مرکزی، سواحل مرکزی مثل تنگستان، بوشهر و برخی مناطق شمالی و مرکزی استان خواهیم داشت که در برخی نقاط شدیدتر و به صورت رگباری همراه با رعدوبرق در برخی نقاط خواهد بود.

وی اضافه کرد: پس از خروج این سامانه، ورود توده هوای پرفشار و سرد را انتظار داریم و کاهش محسوس دما به ویژه در نقاط مرتفع استان و کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در این نقاط خواهیم داشت و وزش جریانات شمالی هم روی دریا سرعت می‌گیرد و از روز چهارشنبه تا پایان روز پنج شنبه دریا به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما