تعرفه برق بوشهری ها در سه ماه آخر سال بدون تخفیف محاسبه می شود
تعرفه برق بوشهری ها در سه ماه آخر سال بدون تخفیف محاسبه می شود

ندای استان:حشمتی گفت: در سه ماه آخر سال نرخ تعرفه برق در استان بوشهر مانند دیگر نقاط کشور است و از تخفیف تابستانی برخوردار نخواهند بود

به گزارش ندای استان،غلامرضا حشمتی بیان کرد: با شروع فصل زمستان و کاهش شدید دما، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی رخ می‌دهد و موجب ایجاد محدودیت در تامین سوخت نیروگاه‌های کشور که افزون بر ۹۰ درصد سوخت مصرفی آن‌ها از طریق گاز است، خواهد شد.
وی با بیان اینکه در استان بوشهر برای کاهش مصرف سوخت گاز  و همراهی با شرکت گاز راهکار‌هایی در نظر گرفته شده افزود: کاهش مصرف برق، کاهش سوخت ورودی نیروگاه‌ها و تامین به موقع سوخت دوم آن‌ها از جمله این راهکار‌ها است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق صنایع و همچنین اداره‌ها و نظارت بر آن‌ها در فصل زمستان از دیگر راهکار‌ها برای مدیریت مصرف است.
وی گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف برق استان در بخش خانگی است و ۹ ماه از سال یعنی از فروردین تا ابتدای دی ماه مشترکان از نرخ تعرفه تابستانی برخوردار هستند، در صورت رعایت الگوی مصرف از نرخ‌های تشویقی و تخفیف بهره‌مند می‌شوند.
حشمتی ادامه داد: در سه ماه آخر سال نرخ تعرفه برق در استان بوشهر مانند دیگر نقاط کشور است و از تخفیف تابستانی برخوردار نخواهند بود، بنابراین هم استانی‌ها مصارف غیرضروری را کاهش داده و از استفاده از وسایل پر مصرف در  ساعت‌های اوج بار بپرهیزند.
به گفته وی، الگوی صحیح مصرف برای کاهش هزینه‌ها در تابستان ۳ هزار کیلووات ساعت در ماه و ساعت‌های اوج مصرف ۱۳ تا ۱۷ است، اما در زمستان الگوی صحیح مصرف ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه و ساعت‌های اوج مصرف ۱۶ تا ۲۳ است که در این ساعت‌ها نباید از آبگرمکن، اتو و لباسشویی استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه در زمان حاضر مصرف برق با توجه به خاموشی کولر‌ها کاهش چشم‌گیری نسبت‌به تابستان دارد، یادآور شد: اوج مصرف برق استان در فصل تابستان ۲ هزار مگاوات و در زمستان ۵۰۰ مگاوات است.
مدیر نظارت بر فروش انرژی شرکت توزیع برق استان بوشهر نیز گفت: تعرفه‌های فصل سرد سال در استان از ابتدای دی ماه تا پایان سال اجرا می‌شود، که برای مشترکان پرمصرف افزایش نرخ را به همراه دارد؛ البته قانونگذار تخفیفی نیز برای مشترکانی که در ساعت‌های اوج مصرف از وسایل پر مصرف استفاده نکرده و استفاده از آن‌ها را به ساعت‌های کم باری منتقل می‌کنند، در نظر گرفته است.
مهدی منفرد افزود: از ۵۳۰ هزار مشترکی که در استان بوشهر داریم ۴۲۰ هزار مشترک در بخش خانگی هستند.
وی گفت: اگر متوسط نرخ را درفصل گرم سال از ۲۵ تومان شروع کنیم در فصل زمستان و ۳ ماه پایان سال نرخ از ۹۰ تومان شروع می‌شودکه در سال‌جاری نسبت‌به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش نرخ در فصل زمستان خواهیم داشت.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما