استقبال مردم بوشهر از ۳شهید گمنام
استقبال مردم بوشهر از ۳شهید گمنام

ندای استان:پیکر مطهر ۳ شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس وارد فرودگاه بوشهر شد و مورد استقبال مردم شهیدپرور، خانواده معظم شهدا، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان استان بوشهر قرار گرفت.

به گزارش ندای استان،۳ شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس صبح امروز وارد فرودگاه بوشهر شد و مورد استقبال خانواده معظم شهدا، نماینده ولی‌فقیه در استان، امام جمعه، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح و قشرهای مختلف مردم قدرشناس بوشهر قرار گرفت.

شهیدان والامقام پس از ورود به بوشهر بر روی دستان مردم قدرشناس تا مسیر تعیین شده تشییع شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه این شهدا در عملیات‌های خیبر و کربلای ۵ به فیض عظیم شهادت نائل آمده‌اند، اظهار داشت: ۲ شهید در جزیره مجنون و یک شهید هم در شلمچه به شهادت رسیده است.

سرهنگ علیرضا غریبی سن این رزمندگان هنگام شهادت را بین ۱۸ تا ۲۶ سال اعلام کرد و گفت: پس از تشییع شهدا در شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر همزمان با سالروز شهید حضرت فاطمه زهرا(س) در ۶ دی‌ماه در سه منطقه یادمانی شامل بندرگاه بوشهر، بندر عامری تنگستان و درازی دشتی به خاک سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع این شهدا در مرکز استان بوشهر شش دی‌ماه تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در شهرهای مختلف استان بوشهر مراسم ویژه‌ای برای استقبال از شهدا برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در استان بوشهر دفن شده، گفت: ۶۷ نقطه استان بوشهر یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

غریبی اضافه کرد: با تشییع این ۳ شهدای گمنام تعداد شهدای دفن شده در استان بوشهر به ۱۶۸ شهید در ۷۰ نقطه یادمانی می‌رسد.