بودجه شهرداری های استان دوبرابر افزایش یافت
بودجه شهرداری های استان دوبرابر افزایش یافت

ندای استان:محمودی گفت: باتدوین طرح جامع پسماند در آینده نگران تفکیک، دفن و شیرابه زباله در استان بوشهر نخواهیم بود و به مرحله ایده آلی در بخش دفع زباله خواهیم رسید

به گزارش ندای استان،مجید محمودی روز چهارشنبه ۹ آذر در گردهمایی مشترک شهرداران استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان دارای ۴۰ شهرداری است، اظهار کرد: در این همایش قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و تدوین آیین‌نامه این قانون مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی در این نشست تخصصی با شهرداران استان بوشهرگفت: امسال تاکنون از محل اعتبارات ارزش افزوده هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بین ۴۰ شهرداری و دهیاری‌های این استان توزیع شده است.

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهرافزود: انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به ۲ برابر سال گذشته افزایش یابد.

وی ادامه داد: در آئین نامه ماده یک قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها فرصت‌های ارزشمندی در اختیار شهرداران قرار داده شده که در گذشته این فرصت‌ها نبود و این می‌تواند جهشی در راستای عمران شهری، درآمد زایی برای شهرداری‌ها، اشتغالزایی و سرمایه گذاری برای سال‌های آینده باشد.

محمودی گفت: امید می‌رود در قالب این ماده قانونی به زودی خبرهای خوبی در خصوص سرمایه گذاری شهرداری‌ها در صنایع داشته باشیم.

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهراضافه کرد: امروز یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری‌های استان بوشهر ساماندهی سایت پسماند و تدوین طرح جامع پسماند شهرداری‌ها است که انتظار می‌رود تا پایان سال به یک جمع بندی خوبی با سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه برسیم.

محمودی اظهار کرد: باتدوین طرح جامع پسماند در آینده نگران تفکیک، دفن و شیرابه زباله در استان بوشهر نخواهیم بود و به مرحله ایده آلی در بخش دفع زباله خواهیم رسید

وی یادآور شد: یکی از تاکیدات ما برای جانمایی سایت‌های پسماند استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان از جمله پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر است.

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهر در ادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله گردشگری در استان بوشهر گفت: این استان از جمله استان‌های گردشگرپذیر کشور به خصوص در نیمه دوم سال است و بیشتر شهرهای این استان به خصوص شهرهای ساحلی قابلیت و ظرفیت توسعه گردشگری را دارد.