۲۵ درصد مدیران پارس جنوبی بومی هستند
۲۵ درصد مدیران پارس جنوبی بومی هستند

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اینکه تنها ۲۵ درصد از مدیران پارس جنوبی بومی این استان هستند، قرار است برای بهبود این وضعیت اقدام های جدی انجام شود.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات روز سه‌شنبه در نشست با مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر بیان کرد: مدیریت استان به دنبال آن است تا قولی که برای اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی داده شده و در سفر رئیس جمهور به این استان نیز مورد تاکید قرار گرفت محقق شود و کارگروه اشتغال استانداری به طور جدی این امر را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده اکنون تنها ۲۰ درصد از نیروهای شاغل در منطقه پارس جنوبی بومی استان بوشهر هستند که در کارگروه اشتغال استان مقرر شده تغییراتی در این بافت جمعیتی انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: همچنین استفاده از ظرفیت بانوان برای انتصابات استانی مورد تاکید استاندار قرار دارد.

پورات افزود: حکومت اسلامی در کشور تشکیل شده اما دولت اسلامی هنگامی شکل می‌گیرد که همه مدیران این مجموعه اسلامی باشند و سال آینده برای جایگزینی مدیران ارزشی و انقلاب با برخی از مدیران ناکارآمد برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن ۱۸۵ پروژه و افتتاح ۷۰۵ پروژه عمرانی در امسال، تاکید کرد: جهاد تبییین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در شراط حاضر ضروری و بر همه ما واجب است و باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل امروز بیان شود.

پورات با بیان اینکه دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای کنترل تورم و بهبود مشکلات معیشتی مردم انجام داده و در حال انجام است، اظهار کرد: با این حال هنوز معیشت مردم با مشکلاتی روبرو است که باید برای حل آن اقدام شود.

یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های دولتی به کار فرهنگی تخصیص یابد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: امروز جبهه بزرگی از دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و هر سال با بهانه‌ای برای دشمنی با این نظام اقدام می‌کند که امسال نیز فوت خانم مهسا امینی را بهانه خود قرار دادند.

پورات با بیان اینکه امروز بسیاری از نوجوانان و جوانان ما کم اطلاع یا بی اطلاع هستند، افزود: تاکنون در مدارس و دانشگاه‌ها برای آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان کم کار شده و جهاد تبیین ضروری و واجب است.

وی یادآورشد: فعالیت های فرهنگی در سطح شهر تنها به عهده نهاد شهرداری نیست و همه ۳۲ دستگاه استان بوشهر باید یک درصد از اعتبارات خود را به این بخش تخصیص دهند.