رتبه دانش آموزان بوشهری در کنکور
رتبه دانش آموزان بوشهری در کنکور

ندای استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود اینکه بدخواهان نظام به دنبال تعطیلی مدارس و بازداشتن دانش آموزان از درس و مدرسه هستند اما مدرسه های استان بوشهر با کمترین دغدغه باز و دانش آموزان در سنگر تعلیم و تربیت مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ندای استان،علی موحدی روز دوشنبه در برنامه پاسخگویی مدیران در نشست با خبرنگاران در سالن شهدای ایرنا افزود: به واسطه هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و باورهای مردم در دفاع از آرمان‌های نظام، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر توانست با همدلی و همراهی با کمترین مشکل این شرایط را پشت سر گذاشت.

وی با اعلام این که آموزش و پرورش استان بوشهر، اغتشاشات را به خوبی مدیریت کرد، افزود: باتوجه به فراخوان‌های داده شده، به صورت میدانی مدارس بازدید و نظارت شده است و دانش آموزان و فرهنگیان با بصیرت کامل و درک شرایط حساس کنونی در مدارس حاضر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: با وجود اینکه بدخواهان نظام به دنبال تعطیلی مدارس و باز داشتن دانش آموزان از درس و مدرسه هستند اما امروز مدرسه های ما با کمترین دغدغه باز و دانش آموزان در سنگر تعلیم و تربیت مشغول علم آموزی هستند.

موحدی با اشاره به شرایط سنی نوجوانان که تحت تاثیر هیجانات قرار می‌گرند گفت: انتظار می‌رود با همراهی خانواده‌ها و انجمن اولیاء و مربیان و هیات‌های امنای مدارس بتوانیم این شرایط حساس را پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم فرزندانمان تحت تاثیر القاهای دشمن قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: برای نخستین بار نقشه راه کنکور استان با چشم انداز مناسب و مطلوب در افق ۱۴۰۵ در دست تدوین است و تلاش می‌شود با تدوین نقشه راه کنکور استان ضمن برطرف کردن مشکلات زیرساختی، شرایط پذیرش در دانشگاه‌های مادر در استان تقویت شود.

وی بیان کرد: ۲۰۰ نفر از دانش آموزان استان بوشهر در کنکور ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند و با برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود زمینه برای کسب رتبه های ۲ رقمی فراهم شود.

موحدی اضافه کرد: با توجه به همراهی صنعت با آموزش و پرورش انتظار می‌رود شرایط استان بوشهر با توجه به افق پیش بینی شده بهتر شود.

پرداخت ۵۰ درصد از مزایای رتبه بندی با حقوق آبان ماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان پس از ۱۱ سال گفت: قرار بود با حقوق آبان رتبه بندی پرداخت شود اما به لحاظ مشکلات سامانه‌ای و زیرساختی این کار انجام نشد اما همه فرهنگیان استان در رتبه یک قرار گرفته اند و ۵۰ درصد از مزایای رتبه یک با حقوق آبان پرداخت می‌شود.

موحدی اضافه کرد: براین اساس تلاش می‌شود با حقوق آذر ماه تمام فرهنگیان استان در طبقه خود سازماندهی شوند و هر کسی از مزایای رتبه بندی طبقه خود استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود فرهنگیان حکم‌های رتبه بندی، ما به تفاوت و ترمیم حقوق را دریافت کنند و به این صورت رضایت خاطر فرهنگیان جلب شود.

  • منبع خبر : ایرنا