فوت ۶۳ بانوی بوشهری بعلت سرطان سینه
فوت ۶۳ بانوی بوشهری بعلت سرطان سینه

ندای استان:کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: خدمات مامایی و تشخیص زودهنگام سرطان‌های شایع زنان در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت استان انجام می‌شود.

به گزارش ندای استان،لیلا تقربی در همایش هفته سلامت بانوان بیان کرد: یکی از بیماری‌های شایع زنان سرطان سینه است و در سال گذشته ۶۳ نفر از بانوان هم استانی به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
وی ضمن دعوت از بانوان هم استانی برای دریافت خدمات مامایی گفت: با غربالگری و تشخیص به‌موقع سرطان سینه می‌توان به درمان سریع و بهنگام این بیماری کمک کرد و شاهد کاهش آمار فوت به علت ابتلا به این بیماری باشیم.
هدی دشتی مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با توجه به اسناد بالادستی تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴، و بر اساس اصل ۲۱ قانون اساس دولت موظف است حقوق بانوان را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین کند.
در این همایش که با شعار “سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان “برگزار شد، بانوان شاغل در اداره‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کردند.