آماده شدن پایانه دریایی بوشهر در آستانه جام جهانی قطر
آماده شدن پایانه دریایی بوشهر در آستانه جام جهانی قطر

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:روند نوسازی و بهسازی پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر مناسب و بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا ۲۵ آبان و برای جام جهانی فوتبال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ندای استان،پس از رایزنی‌های ایران و قطر برای همکاری در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر، بندر بوشهر و بندر دیر دو بندر پشتیبان ایران معرفی شدند که تلاش‌هایی برای ایجاد امکانات خدماتی برای آن‌ها آغاز شد. یکی از این امکانات، نوسازی و بهسازی پایانه مسافری دریایی بوشهر بود که هفته دولت با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عملیات اجرایی آن کلید خورد و دو ماه است که نوسازی آن در حال انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بازدید از پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی شهید حقگو بوشهر به خبرنگار صداوسیما گفت: این پایانه باید در بخش دریایی و سالن مسافری آماده شود که کار‌های عملیاتی بخش دریایی آن به پایان رسیده و آماده پهلوگیری کشتی است.
محمد شکیبی‌نسب افزود: برای بخش دریایی ۸۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده بود که کار لایروبی آن نیز برای پهلودهی به شناور ۱۵۰ متریِ بار و مسافر برای آبخور ۷ متر لایروبی شده و عملیات این بخش به پایان رسیده است.
او اضافه کرد: در بخش نوسازی و بهسازی سالن نیز کار به‌صورت شبانه‌روز در حال انجام است و پیشرفت خوبی دارد که تا ۲۵ آبان این پایانه آماده بهره‌برداری است تا ورود و خروج مسافران برای جام جهانی فوتبال در قطر از انجام شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اعتبار اولیه برای نوسازی این سالن ۷۰ میلیارد تومان بود که البته بیشتر شده است. بخشی مهم آن تا بازی جام جهانی آماده و بخش اندکی از آن پس از جام جهانی بهسازی می‌شود.
شکیبی‌نسب افزود:، چون این پایانه بین‌المللی است و ورود و خروج مسافران به فراسوی مرز دریایی از آن انجام خواهد شد، تجهیزات مورد نیاز گمرکی و پلیس مرزی خریداری شده که پس از دریافت، نصب و راه‌اندازی می‌شوند.
جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر از ۳۰ آبان آغاز می‌شود که آغازبه‌کار پایانه دریایی بوشهر از ۲۵ آبان می‌تواند نقش به‌سزایی در جابه‌جایی مسافر و تماشاگران فوتبال میان ایران و قطر داشته باشد.