نرخ سرویس مدارس بوشهر اعلام شد
نرخ سرویس مدارس بوشهر اعلام شد

ندای استان:مغدانی تصریح کرد: با تشکیل بانک اطلاعات دانش آموزی در مدارس، ۴۲ هزار دانش‌آموز در سراسر استان، متقاضی استفاده از سرویس دانش‌آموزی هستند.

به گزارش ندای استان،بهرام مغدانی ظهر روز دوشنبه ۲۱ شهریور در جمع خبرنگاران بوشهر اظهار کرد: نرخ سرویس‌های دانش‌آموزی ابتدا در کارگروه‌های ماده ۱۸ (کارگروه ساماندهی سرویس‌های مدارس) در همه شهرستان‌ها و مناطق بر اساس میزان رشد تورم سالانه بررسی و نرخ‌های پیشنهادی برای تصویب به شوراهای اسلامی ارسال می‌شود.

به نوشته ایسنا وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی پس از بررسی، لیست نرخ‌های مصوب را به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کند، افزود: شهرداری‌ها از طریق ادارات آموزش و پرورش، لیست نهایی را در اختیار مدارس قرار می‌دهند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها و مناطق، شهرداری‌ها اسامی شرکت های مجاز حمل و نقل دانش آموزان را  نیز به ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند و مدارس از طریق این شرکت‌ها، سرویس‌های دانش آموزان را تامین می‌کنند.

مغدانی در خصوص شهرها و مناطقی که شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی وجود ندارد، تصریح کرد: رانندگان متقاضی برای گرفتن مجوز باید به شهرداری‌ها مراجعه کنند که شهرداری‌ها نیز پس از بررسی صلاحیت راننده و ایمنی وسیله نقلیه، مجوز را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر ۲ حالت اولیا متقاضی گرفتن سرویس برای فرزند خود باید به مدرسه مراجعه کنند، اضافه کرد: مدیران مدارس باید با شرکت‌های مجاز قرارداد منعقد کرده تا بر اساس ضوابط و قوانین به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه نرخ‌های ابلاغ شده در هر شهر یا منطقه، متفاوت است، اظهار کرد: در مرکز استان، کرایه سرویس در  درون هر منطقه شهرداری برای مینی بوس به ازای هر دانش آموز در ماه ۲۰۰ هزار تومان، خودروی ون ۳۰۰ هزار تومان و تاکسی ۴۰۰ هزار تومان از سوی شورای اسلامی شهر بوشهر تعیین و تصویب شده است،  اما اگر سرویس بین ۲ منطقه شهرداری، حمل و نقل دانش‌آموز را انجام دهد، به کرایه هر وسیله نقلیه ۵۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

مغدانی در پایان گفت: برای ارتقا مهارت‌های رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی، به زودی کارگاه آموزشی با همکاری پلیس راهور  برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل بانک اطلاعات دانش آموزی در مدارس، ۴۲ هزار دانش‌آموز در سراسر استان، متقاضی استفاده از سرویس دانش‌آموزی هستند.