معاون استاندار بوشهر:بی انصافی نکنید
معاون استاندار بوشهر:بی انصافی نکنید

ندای استان:اکبر پورات گفت: در دولت سیزدهم اقدامات و خدمات برجسته ای در یک سال اخیر صورت گرفته است که اگر آنها بازگو نشود در حقیقت بی انصافی است.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه گناوه افزود: دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی که در راس امور قرار گرفته ، همان ویژگی هایی که در دو شهید عزیز رجایی و باهنر وجود داشت دارا است .

وی اظهارکرد: امیدواریم همه مدیران و مسئولان تداوم دهنده راه شهیدان رجایی و باهنر باشند ، مردمی و در کنار مردم و پاسخگوی آنها باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر به بخشی از اقدامات دولت دکتر آیت الله رئیسی در یک سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: صادرات نفت در دولت قبل به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود که اکنون به ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی  گفت: در بحث تحریم ها ، صادرات میعانات گازی به صفر رسیده بود که که الان  در حد بسیار مطلوب است.

پورات اظهارداشت: در بحث تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی به وضعیت  بسیار مطلوبی رسیده ایم و این روند مایه امیدواری است.

وی افزود: باتوجه به مسایل و مشکلاتی که مردم  در   بحث گرانی و تورم و معیشت دارند ، دولت ورود کرده است و اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم با  این روند تا پایان امسال و اوایل سال آینده،  وضعیت معیشتی خوبی برای مردم رقم بخورد.

وی بیان کرد: در بحث اصلاح ارز ترجیحی ، خیلی ها انتقاد می کردند که این کار توسط دولت نباید انجام شود درحالی که ۶ ماه آینده خواهیم فهمید جراحی اقتصادی توسط ایت الله رئیسی، باید زودتر از این وقت صورت می گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: قاچاق در این حوزه بسیار زیاد بود ، آرد و شکر و روغن به راحتی در کشورهای همسایه با رقم بسیار پایینی خرید و فروش می شد در حالی که مردم با مشکل مواجه بودند.

وی اظهارکرد: با جراحی اقثتصادی، روند قاچاق تقریبا به صفر نرسیده اما درصدش بسیار پایین آمده است.

وی به دستاوردهای دولت سیزدهم در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: با سکانداری استاندار بوشهر اتفاقات خیلی خوبی در این استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بحران کمبود آب یکی از مسایل و مشکلات استان بوشهر بود ، اقدام های خوبی در رفع این موضوع شد که در روز جاری آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه کلنگ زنی شد.

پورات گفت: بیش از ۹۰ درصد آب شرب ورودی از خارج استان بوشهر تامین می شود که با آب شیرین کن هایی که کلنگ زنی و چندین دستگاه نیز  بهره برداری می شود، تولید به ۴۰ هزارمترمکعب خواهد رسید.

وی افزود: تا پایان امسال با اقداماتی که در زمینه احداث آب شیرین کن ها صورت گرفته است، به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب آب شرب خواهیم رسید.

پورات اضافه کرد: باتوجه به اینکه قرار است دو آب شیرین کن در استان بوشهر تا پایان سال به بهره برداری رسد، وضعیت آب  استان بسیار مطلوب خواهد شد.

معاون استانداربوشهر با گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: در هفته دولت امسال  حدود ۷۰۵  طرح افتتاح و ۱۸۱ طرح کلنگ زنی در همه حوزه ها از جمله آب ، بهداشت و راهها انجام می شود .

وی گفت: در پارس جنوبی هم چند پروژه کلان  در هفته دولت افتتاح و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال دولت سیزدهم اقدمات و خدمات خوبی در استان بوشهر صورت گرفته است، افزود: درحالی که دشمنان تمام سعی و تلاش خود را برای ناامیدی و بی اعتمادی مردم گذاشته است ، در یک سال دولت سیزدهم به اندازه ده سال در کشور کار شده است که حلاوت آن را خواهیم چشید.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر به پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکل ته لنجی اشاره کرد و ادامه داد:  درحالی که یکی از سایت ها نوشته بود که با آمدن من کار دراین زمینه  قفل شده است اما تاکنون ۴ مرتبه برای بحث مصوبه سفر به تهران عزیمت کرده ام .

وی بیان کرد: باتوجه به بحثی که در ارتباط با  ۹۷ قلم کالا که پیش آمده است ، نامه های متعددی در این زمینه زدیم که برخی از اقلام  از جمله در نیاز بازار گناوه بررسی و جایگزین شود.

پورات گفت: امیدواریم با آیین نامه جدیدی که روسای سه قوه در حال بستن آن هستند،  در این حوزه اتفاق خوبی صورت گیرد.

وی اظهارکرد:  پیشنهاداتی داده شده که مسئولان مربوطه از تهران به استان بوشهر بیایند و جلسه ای  برگزار تا تعاونی لنجداران از نزدیک حرف هایشان را مطرح کنند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اینکه  ارتزاق حدود  ۳۰۰ هزار نفر مردمی این استان از طریق ته لنجی است، با پیگیری صورت گرفته امیدواریم در مصوبه جدید مشکل پیش آمده برطرف شود.

  • منبع خبر : ایرنا