طرح “چله نوکری و خدمت” در استان بوشهر
طرح “چله نوکری و خدمت” در استان بوشهر

ندای استان:پارمان بیان کرد: در این طرح سه گروه در حوزه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی، درمان و سلامت، فرهنگی و اجتماعی، مطالبه‌گری و آموزش فعالیت می‌کنند.

به گزارش ندای استان، روابط عمومی قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از حجت الله پارمان افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده طرح چله نوکری و خدمت در سه بخش شُنبِه و طسوج شهرستان دشتی، ریز و انارستان شهرستان جم و بخش ارم شهرستان دشتستان در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در زمان حاضر ۱۵۰ عضو در قرارگاه چله نوکری و خدمت حضور دارند که ۵۰ نفر از آنها ثابت و بقیه به‌صورت فراخوانی با داشتن تخصص‌های مختلف همکاری می‌کنند.

پارمان بیان کرد: در این طرح سه گروه در حوزه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی، درمان و سلامت، فرهنگی و اجتماعی، مطالبه‌گری و آموزش فعالیت می‌کنند.

مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر اظهار کرد: تلاش می‌شود با به حرکت درآوردن ظرفیت‌های بومی منطقه طرح چله نوکری و خدمت در مناطق یاد شده اجرا شود.

وی یادآور شد: این طرح با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان بوشهر در دست اجرا است.

پارمان، به ایجاد ۴۰ شغل خرد و خانگی از سوی این قرارگاه در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: امسال طرح تعمیر و سرویس ۷۲ کولر گازی انجام و سه مدرسه یک کلاسه در بخش بوشکان ساخته شد، همچین ۲ مدرسه نیز در روستاهای محروم صبا و جَرّه بخش سعدآباد برای سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر امسال آبرسانی به هفت روستا را انجام داده است، ادامه داد: همچنین ۲ بیمارستان صحرایی در بخش‌های ارم و بوشکان راه‌اندازی و ۳۰ پزشک متخصص نیز به مناطق محروم اعزام شدند.

مجموعه قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت نقاط محروم را شناسایی و گروه‌های متخصص مختلفی را تشکیل داده تا به مردم این مناطق خدمت کنند