آغاز اجرای طرح ۲ زبانه در بوشهر
آغاز اجرای طرح ۲ زبانه در بوشهر

ندای استان:طرح ۲ زبانه با هدف حمایت از نوآموزان ۲ زبانه در پنج شهرستان استان بوشهر شروع شد.

به گزارش ندای استان،مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز دوشنبه در آیین افتنتاح طرح ۲ زبانه در دبستان وحدت چغادک با اشاره به تحصیل دانش‌آموران دارای زبان و یا گویش به جز فارسی معیار در مدارس گفت: با هدف ارتقا آمادگی این گروه از دانش‌آموزلن به کلاس اول ابتدایی و شروع دوران تحصیل، اجرای طرح ۲ زبانه در استان آغاز شده است.

علی موحدی افزود: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده نمودن نوآموزان برای ورود به دبستان، توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها، فرصت عادلانه آموزشی را برای کودکان دارای زبان و گویش‌های غیرفارسی به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر فراهم می‌کند.

موحدی ادامه داد: طرح ۲ زبانه در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دشتی، دشتستان و بوشهر که نوآموزان دوزبانه دارند، اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: این طرح ویژه نوآموزانی است که از مهرماه ۱۴۰۱ وارد کلاس اول می‌شوند، اما در سال تحصیلی جاری موفق به حضور در کلاس‌های یکساله پیش دبستانی نشده و از آموزش‌های این دوره باز مانده‌اند.

غلامحسین مهران‌پور با بیان اینکه طرح ۲ زبانه به مدت یک ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت ۷۲۰ نوآموز و ۴۳ آموزگار و در ۳۷ مدرسه اجرا می‌شود.

وی افزود:۲۵۵ نوآموز در شهرستان عسلویه، ۱۷۹ نوآموز در شهرستان بوشهر، ۱۲۸ نوآموز در شهرستان کنگان، ۱۱۴ نوآموز در شهرستان دشتستان و ۴۴ نوآموز در شهرستان دشتی در این طرح شرکت می‌کنند.

مهران‌پور در پایان یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح زمینه تحقق عدالت آموزشی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت مردمی ایران قوی آیت الله رییسی فراهم شود.