بودجه مسئولیت اجتماعی صنایع استان کجا هزینه می‌شود?
بودجه مسئولیت اجتماعی صنایع استان کجا هزینه می‌شود?

ندای استان:عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به اینکه هر ساله اعتباراتی برای اجرا طرح‌ها از محل صنایع زیر مجموعه وزارت نفت تخصیص می‌یابد گفت: معلوم نیست بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های مستقر در عسلویه کجا هزینه می‌شود.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم جمیری ظهر امروز در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های دیوان محاسبات برای نظارت بر سیستم اجرایی اظهار داشت: دیوان محاسبات با نظارت دقیق خود می‌تواند سیستم را به سمت استفاده بهینه از مواهب که وجود دارد هدایت کند.

وی با بیان اینکه شرایط دیوان محاسبات نسبت به قبل خیلی متفاوت است گفت: با تحولات که ایجاد شده دیوان محاسبات چند گام اساسی جلو رفته و در دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب، معظم‌له عملکرد دیوان محاسبات را تأیید کردند و این نگاه مثبت چراغ راه آینده این مجموعه است.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمک دیوان محاسبات به نمایندگان برای شناخت ضعف‌ها و قوت‌های دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: گزارش دیوان محاسبات در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی به ما نمایندگان کمک می‌کند که در سطح استان و کشور چه مواردی را باید دنبال شود، کجا باید کمک کنیم و یا تذکر بدهیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هدف اصلی این نشست‌ها را اتخاذ راهکارها برای کمک به دستگاه‌ها رفع گرفتاری‌ها و گره‌گشایی از مشکلات مردم دانست.

جمیری در خصوص فعالیت شرکت‌های بزرگ صنعتی در استان خاطر نشان کرد: شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت که محل عملیات آنها در استان بوشهر است، باید حساب‌های بانکی، بیمه و مالیات خود را به استان انتقال دهند، بانک‌ها باید به این موضوع توجه کنند و نمایندگان مجلس هم آمادگی پیگیری این موضوع را دارند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی با ظرفیت نیروهای کارشناسی متعدد می‌توانند خلأها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند افزود: نمایندگان مجلس هم برای برطرف شدن این مشکلات از طریق مجلس و نهادهای بالادستی می‌توانند اقدام کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی نفت از جمله مسائل مهم این استان است، یک نوع بی‌توجهی از ناحیه شرکت‌ها وجود دارد، خدمات جزئی که به مردم منطقه ارائه می‌دهند را بزرگ نمایی می‌کنند ولی عملاً برای مردم ملموس نیست با وجود این همه شرکت فعال در منطقه چه طرح‌هایی اجرا شده است؟ و معلوم نیست واقعاًً این بودجه‌ها در کجا هزینه می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به حق آلایندگی شرکت‌های نفتی مستقر در گناوه و دیلم اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی چاه و تأسیسات نفتی در شهرستان‌های شمال استان بوشهر وجود دارد ولی حق آلایندگی متناسب با این حجم از تأسیسات پرداخت نمی‌شود، این موضوع با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در میان گذاشته شد و پیگیری می‌شود.

جمیری با اشاره به تصویب منطقه آزاد بوشهر خاطر نشان کرد: بنده خیلی موافق منطقه آزاد بوشهر نبودم، آثار و تبعات منفی برای مردم داشته و زیرساخت‌های آن هنوز فراهم نشده است، منطقه آزاد باید محصور باشد ولی با شرایط فعلی مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد، امیدوارم با برنامه‌ریزی صحیح مسئولان در آینده منفعت برای مردم استان داشته باشد.