مسئولان استان بوشهر از مشاوران دلسوز و کاردان استفاده کنند
مسئولان استان بوشهر از مشاوران دلسوز و کاردان استفاده کنند

ندای استان: امام جمعه عسلویه با تاکید بر مشورت‌پذیری مسئولان، گفت: مسئولان استان بوشهر از مشاوران دلسوز و کاردان استفاده کنند.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: بیانات ائمه اطهار منحصر به زمان خاصی نیست و مخاطب آن افراد خاص در زمان خاص نیست؛ مثل سخن خداوند در قرآن برای همه افراد در همه زمان‌ها است، مثل خطبه سیدالشهدا در بدو ورود به کربلا که نکات ارزنده ای داشت.

وی ادامه داد: سیدالشهدا فرمودند مرگ خونین را برای خود سعادت می دانم و زندگی با ظالمان را ننگ و عار می دانم. مردمان بسیاری بندگان دنیا هستند. دینداری آویزه زبانشان است و تا زمانی گرد شمع وجود دین می‌گردند که چرخ زندگی مادی شأن بچرخد و اگر عرصه امتحان و آزمایش باشد و کشته شدن باشد و خون دادن باشد دین‌داران کم می‌شوند.

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: امام شب عاشورا اتمام حجت کرد و فرمود از تاریکی شب چون مرکب رونده استفاده کنید؛ خیلی‌ها در تاریکی شب رفتند و آنهایی که ماندند اهل سعادت بودند.

وی افزود: خدا زمینه را برای آنها محیا کرد. اعمال و رفتار ما کمتر به زندگی معصومین شباهت دارد. خودمان را وارسی کنیم، در زندگی خودمان مطالعه کنیم، هم ترس و خوف باشد و هم امید از رحمت واسعه الهی، نباید ناامید بود و نه افراط و تفریط.

هاشمی نژاد با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار ایشان با ائمه جمعه کشور گفت: درخصوص نماز جمعه فرمودند این عبادت عبارت است از آمیختگی معنویت و سیاست. نماز جمعه سیاسی عبادی است.

وی تصریح کرد: سیاست مفاهیمی دارد؛ این هنر اسلام است که این مفاهیم را به هم آمیخته است سیاست و معنویت کنار هم هستند که ارتباط با مشکلات جامعه ما دارد و خطیب جمعه برای مردم بیان می‌کند. حضور مردم در نماز جمعه معنویت است چهره‌های ایمانی کنار هم هستند.

امام جمعه عسلویه روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک گفت و افزود: به این عزیزان که در سراسر کشور با همه سختی صادقانه خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم که از سر صدق و صفا خدمت می‌کنند.

مسئولان همراه دولت حرکت کنند

هاشمی نژاد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت و اظهار داشت: به همه این زحمت کشان و زجر دیدگان آزادگان شهرستان تبریک عرض می‌کنم. این عزیزان ثابت قدم ماندند در خط سرخ شهادت مورد عز و احترام ما هستند تمام قد در خدمت این عزیزان هستم.

وی از دست اندرکاران برنامه‌های غدیر در شهرستان و از دبیر ستاد غدیر شهرستان و همه کسانی که برای بزرگداشت غدیر زحمت کشیدند و کسانی که فضایی شاد ایجاد کردند و کسانی که ایستگاه‌های صلواتی راه انداختند تقدیر کرد.

وی همچنین به مناسبت پنجم مرداد از رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه از رئیس و اعضای دفتر امام جمعه تشکر و قدردانی کرد وافزودند ازهمه از فعالین و غیر فعالین تشکر می‌کنم که با نمازجمعه همراهی می‌کنند.

امام جمعه عسلویه به وضعیت برق در کشور اشاره کرد و ادامه داد: مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بالاتر بود اما قطعی برق نداشتیم. مشکلی نداشتیم این به دلیل مدیریت مدبرانه دولت بود. از خادمین صادقانه تشکر می‌کنم دولت انصافاً دارد خدمت می‌کند و قدم‌های خوبی برداشته است. دلسوزان باید دولت را پشتیبانی، کمک و همکاری کنند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها حرکت کند است و باید همگام با دولت حرکت کنند. در مراسم تکریم و معارفه رئیس شبکه بهداشت گفتم مسئولان همراه دولت حرکت کنند و دولت شبانه روز دارد کار می‌کند. خودتان را با دولت وفق دهید، کم نیاورید و کم نگذارید.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: مسئولین مشورت بگیرند و از هرکس مشورت نگیرند. از مشاوران امین، دلسوز و کاردان مشورت بگیرند نه مشاوری که مردم را بدبخت کند. مشاور اسمی نباشد هر چه نظر امام جمعه باشد و در راستای رفع مشکلات مردم باشد دلسوزانه به همه می گویم خودم هم در کارها مشورت می‌کنم و اهل مشورت هستم.

  • منبع خبر : مهر