تخصیص۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌‎های تنگستان
تخصیص۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌‎های تنگستان

ندای استان:فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: در کمیته برنامه‌ریزی ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار به ۱۷۹ پروژه این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ندای استان،احمد لطفی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تنگستان اظهار کرد: با تمهیدات پیش بینی شده مقدمات کار و توسعه و پیشرفت شهرستان نسبت به گذشته بیشتر فراهم شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این رویه‌ای که در شهرستان بوجود آمده و همچنین حضور نماینده شهرستان در نشست‌ها امید است بتوانیم بیشتر از گذشته از این ظرفیت برای توسعه شهرستان استفاده کرد.

لطفی ادامه داد: شهرستان را نقطه‌ای نمی‌بینیم و اگر کاری در هر نقطه‌ای از شهرستان بر اساس نیاز انجام می‌شود، نباید به طور حتم همان کار در نقطه دیگر شهرستان نیر انجام شود.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه منابع و اعتبارات تملک دارایی این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳.۱ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: بخشی از منابع تملک دارایی برای دیون و پروژه‌های نیمه تمام  هزینه خواهد شد و پس از آن اگر اعتباری بماند برای پروژه‌های جدید در نظر گرفته خواهد شد.

لطفی بیان کرد: این منابعی که برای دستگاه‌ها اختصاص داده شده، پیش از آن با یک به یک مدیران استانی و شهرستانی صحبت و هماهنگ شده و اگر قرار شد برای دستگاهی از منابع شهرستانی اختصاص یابد مدیر دستگاه مربوطه باید از منابع ملی نیز اعتبارات موردنیاز را دریافت کند.

فرماندار تنگستان گفت: برای رشد و توسعه عمران شهری سه شهر اهرم، دلوار و آباد نیز پروژه‌های اولویت‌دار در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی مالی برای اجرای آنها انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران برای برنامه‌ریزی مالی و کاری خود باید پروژه‌ها را به صورت میدانی بازدید و پیگیری کنند، یادآور شد: ما در مدیریت شهرستان با وجود انتظاراتی که مردم دارند، با معاونان و بخشداران یک به یک بر سر پروژه‌ها حاضر می‌شویم و از همان نقطه پیگیری‌ها را انجام می دهیم.

لطفی با قدردانی از تلاش‌های غلامحسین کرمی نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین چند ماه اخیر چندین پروژه ملی با همکاری نماینده شهرستان تنگستان در مجلس شورای اسلامی انجام شده که در چند سال اخیر کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: پروژه‌ جاده اهرم – دلوار با پیگیری نماینده شهرستان وارد بودجه شده و به سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام شده است.

لطفی یادآور شد: همچنین اسکله، آب شیرین‌کن‌ چهار هزار متر مکعبی و مخزن آب دلوار، ایستگاه پست فوق توزیع جایینک از جمله پروژه‌هایی بودند که تا قبل از این دولت پیشرفتی در حدود ۳۰ درصد داشتند اما اکنون به مراحل نهایی رسیده اند.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث سد باهوش در آینده نزدیک و با اعتبار بالا خبر داد.

لطفی افزود: کوچک‌ترین خواسته ها و نیازهای مردم را دنبال می‌کنیم و کارهای جدید مدنظر و آنچه در این چندماه انجام شده را به مردم گزارش می‌دهیم.

وی تاکید کرد: مدیران استانی و شهرستانی نیز باید از فضاها و ظرفیت‌های کشوری که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد بخوبی در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان تنگستان استفاده کنند.

لطفی اظهار کرد: صمیمانه از دکتر کرمی نماینده پرتلاش و ارزشمند شهرستان که در مجلس شورای اسلامی در همین یک ماه گذشته با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتند، پیگیری‌های خوبی در سطح وزارت‌خانه‌ها انجام داده‌اند.