توسعه و تکمیل ۸ طرح بندری در استان بوشهر
توسعه و تکمیل ۸ طرح بندری در استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح توسعه و تکمیل ۸ طرح بندری اولویت دار تا پایان امسال در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی نسب در معرفی طرح‌های بندری در اولویت دار امسال اظهار داشت: طرح نخست شامل طرح توسعه بندر ریگ است که در این طرح ساخت دستک شرقی، لایروبی خور و انحراف رود شور اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در قالب طرح توسعه بندر ریگ انجام لایروبی بندر ریگ با اولویت ویژه و در خرداد ماه امسال انجام می‌شود.

شکیبی نسب افزود: در بندر دیر نیز ساخت ۴ پست اسکله رمپ لندیکرافت و مطالعه و ساخت ساختمان به شکل سوله به مساحت ۳۰۰ مترمربع برای اسقرار دستگاه‌های صادرات و واردات تدارک دیده شده است.

وی گفت: اعتبار موردنیاز ساخت ۴ پست اسکله رمپ بیش از ۱۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

شکیبی نسب افزود: در بندر کنگان نیز تکمیل طرح موج‌شکن کنگان، ساخت انبار سرپوشیده، مطالعه و ساخت اسکله‌های انگشتی، اسکله رمپ و پنج هزار مترمربع بارانداز در دستور کار است. مطالعه انبار سرپوشیده کنگان به پایان رسیده و مکان ساخت انبار نیز تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی گفت: ساخت موج شکن بندر کنگان هم با پیشرفت ۶۲ درصد در حال اجراست و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 شکیبی نسب افزود: در بندر عسلویه نیز طرح امتداد موج شکن بازوی شرقی و لایروبی حوضچه جدید از اولویت‌های امسال است.

وی گفت: در بندر بوشهر نیز مطالعه و ساخت اسکله نفتی در جزیره نگین پیش بینی شده است که در این زمینه ساخت یک پست اسکله نفتی تهیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هم گفت: در گناوه هم طرح توسعه بندر گناوه شامل ساخت موج شکن، لایروبی و دیوارکشی بین اراضی از اولویت‌‎های تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ است که اکنون کار در مرحله انجام مطالعات است.

شکیبی نسب افزود: در بندر دیلم نیز در قالب طرح توسعه، ساخت موج شکن، لایروبی و دیوارکشی اراضی در دستور کار قرار دارد که برآورد لایروبی در این بندر حدود یک میلیون متر مکعب پیش بینی شده است.

وی گفت: تکمیل طرح اسکله مسافری بوشهر در نیمه نخست امسال از دیگر اولویت‌های این اداره کل است که با توجه به پیش بینی استفاده از این اسکله برای جام جهانی فوتبال در قطر با اولویت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

شکیبی نسب اضافه کرد: برای مجتمع بندری نگین نیز ساخت جاده به طول ۹ و نیم کیلومتر و پل به طول ۱۷۵ متر در حال اجرا است که اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: در ارتباط با مجتمع بندری نگین طرح تاسیسات زیربنایی شامل یک و نیم کیلومتر راه اصلی، یک و نیم کیلومتر راه فرعی، تاسیسات آب، برق و اطفاء حریق است که ابنیه آن اجرا شده و اکنون کار در آستانه ورود به مرحله اجرای تاسیسات است.