مجوز احداث ۲ خانه بهداشت روستایی در دیر صادر شد
مجوز احداث ۲ خانه بهداشت روستایی در دیر صادر شد

ندای استان: سرپرست شبکه بهداشت و درمان دِیر استان بوشهر گفت: مجوز احداث ۲ خانه بهداشت در روستاهای حاجی‌آباد و کنارترشان این شهرستان صادر شد

به گزارش ندای استان،عباس آدمیت‌نسب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکی از درخواست‌های مستمر مردم روستاهای حاجی آباد در بخش مرکزی دیّر و کنارترشان در بخش آبدان احداث خانه‌بهداشت بود که با رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته این درخواست مورد موافقت دانشگاه‌ علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: چارت تشکیلاتی این دو خانه بهداشت با چهار بهورز زن و مرد مصوب که فرایند جذب بهورز انجام و بهورزان پذیرش شده در حال طی دوره آموزشی خود هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت : با طی دوره آموزشی، بهورزان پذیرفته شده به کار مشغول و خدمات بهداشتی به ساکنان مناطق تحت پوشش ارایه می‌دهند.

وی اظهار داشت: در همین راستا و به منظور احداث خانه بهداشت جلسات متعددی با بخشداران، شورای اسلامی روستا و خیرین منطقه برگزار که با همکاری بسیار خوب خیران ۲ قطعه زمین در روستاهای حاجی آباد و کنارترشان برای ساخت خانه بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

آدمیت نسب افزود: مناقصه پروژه ساخت خانه بهداشت حاجی‌آباد و کنارترشان هر کدام با زیر بنای ۸۶ مترمربع و اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تمامی کارهای صورت گرفته در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر برای ارایه خدمات با کیفیت به مردم است و در این راستا تمامی تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دِبر با تقدیر از فعالیت خیرین سلامت گفت: حسین فولادی زمین خانه بهداشت کنارترشان و حاج عباس سیفی زمین خانه بهداشت حاجی‌آباد را  اهدا کردند.

آدمیت‌نسب یادآور شد: با افتتاح و راه‌اندازی خانه‌ بهداشت در روستاهای کنارترشان و حاجی‌آباد شمار خانه‌های بهداشت شهرستان دیّر به ۱۲ خانه خواهد رسید.

  • منبع خبر : ایرنا