پاداش ۵ برابری به مشترکان برق که مصرف خود را کاهش دهند
پاداش ۵ برابری به مشترکان برق که مصرف خود را کاهش دهند

ندای استان:به گفته حشمتی، وزارت نیرو در قبال این همکاری پاداش‌هایی را در این طرح‌ها برای مشترکین پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ندای استان،غلامرضا حشمتی بیان کرد: با انجام سرویس و نگهداری به موقع تجهیزات، شناسایی نقاط ضعف و رفع آن‌ها و توسعه تجهیزاتی با آمادگی کامل به استقبال تابستان ۱۴۰۱ می‌رویم.
وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده برای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف صنعتی، شیلاتی و کشاورزی در تلاشیم هم صنعت استان رونق داشته باشد و هم مصرف برق را مدیریت کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: از ۱۵ خرداد طرح پاسخگویی بار در سطح کشور اجرا می‌شود که در آن همه مشترکین برای مدیریت مصرف مشارکت دارند.
وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق بهتر این طرح افزون بر ۸ هزار و ۵۰۰ تفاهم نامه همکاری بین مشترکین بزرگ مبادله شده است، افزود: بر اساس این طرح مشترکین متعهد می‌شوند بخشی از مصرف خود را کاهش دهند، یا ساعت مصرف خود را جابجا کنند.
به گفته حشمتی، وزارت نیرو در قبال این همکاری پاداش‌هایی را در این طرح‌ها برای مشترکین پیش‌بینی کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: پارسال ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات و پاداش روی قبوض برق مصرفی مشترکین اعمال شد، که پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش ۲۰ درصدی در تفاهم نامه‌ها رشد چشمگیری داشته باشد.
به گفته او، در بخش اداری مکاتبات برای کاهش مصرف ۳۰ درصدی در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف بعد از ساعت اداری انجام شده است.
حشمتی با اعلام اینکه برای پایش و رصد مصرف ادارات بیش از ۵ هزار کنترل هوشمند نصب شده است، گفت: مکاتبات برای تغییر ساعت کاری ادارات هم انجام شده و منتظر تایید و اعلام استانداری بوشهر هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد برق مصرفی استان در بخش خانگی است گفت: در این حوزه با همکاری مردم می‌توانیم با کاهش ۵ درصدی مصرف خانگی از خاموشی‌ها جلوگیری کنیم و به مشترکین هم پنج برابر میزان کاهش مصرف پاداش خواهیم داد.
به گفته کارشناسان برق، خاموشی چراغ‌ها و سامانه‌های سرمایشی غیرضرور، افزایش دمای وسایل سرمایشی یا تنظیم دمای آن بر روی درجه ۲۴ یا ۲۵ و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت غیر اوج می‌تواند بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما