بوشهر در میان کم طلاق های کشور/وضعیت ازدواج خوب نیست
بوشهر در میان کم طلاق های کشور/وضعیت ازدواج خوب نیست

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اذعان کرد: وضعیت استان بوشهر در میزان عمومی ولادت و ازدواج نگران کننده و نیازمند چاره‌ اندیشی است.

به گزارش ندای استان،مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین جمع‌بندی انجام شده میزان عمومی طلاق در این استان ۱.۹ در هر هزار نفر جمعیت است که در میان ۱۰ استان با کمترین میزان طلاق کشور قرار گرفته است.

اسکندر پاسالار افزود: میانگین کشوری میزان عمومی طلاق در یکساله منتهی به بهمن سال گذشته ۲.۴ است و  بوشهر در این بازه زمانی در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد.

وی افزود: استان بوشهر در میزان عمومی وفات نیز در میان پنج  استان با کمترین میزان وفات در کشور است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با بیان اینکه این استان در این شاخص جمعیتی رتبه ۲۸ کشور را دارد، ادامه داد: میزان عمومی وفات در سال گذشته ۵.۳ است و میانگین کشوری این شاخص ۶.۶ است.

پاسالار یادآور شد: این شاخص نشان می‌دهد که به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ساکن در این استان ۵.۳ واقعه وفات به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: میزان عمومی ازدواج در بوشهر در یکساله منتهی به بهمن ۱۴۰۰ عدد ۵.۵ را نشان می‌دهد در حالی که میانگین کشور این میزان ۶.۹ است و بوشهر در این زمینه رتبه ۲۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اذعان کرد: وضعیت استان بوشهر در میزان عمومی ولادت و ازدواج نگران کننده و نیازمند چاره‌ اندیشی است.

پاسالار اعلام کرد: میزان عمومی باروری در استان بوشهر در یکساله منتهی به پایان ۱۴۰۰ عدد ۱۲.۲ است در حالی که میانگین کشوری این شاخص ۱۳.۶ را نشان می‌دهد و بوشهر در این زمینه رتبه ۲۱ کشور را دارد.

وی گفت: این شاخص نشان دهنده این است که به ازای هر یکهزار نفر جمعیت استان ۱۲.۲ واقعه ولادت رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: نرخ باروری نیز در این استان ۱.۴ دهم است در حالی که برای جایگزینی جمعیت این میزان باید به ۲.۱ برسد و این مساله دغدغه و نگرانی‌های زیادی را برای حفظ جوانی جمعیت ایجاد کرده است.

پاسالار با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت بوشهر در پنجره طلایی جمعیت (۱۵-۶۴) قرار دارند ، بیان کرد: نگهداشت این پنجره طلایی در توسعه پایدار استان موثر است و به این دلیل باید برای نرخ کاهشی رشد جمعیت و شیب تند در کاهش فرزندآوری چاره اندیشی شود.