بوشهر در جذب گردشگر به‌عنوان دومین استان معرفی شد
بوشهر در جذب گردشگر به‌عنوان دومین استان معرفی شد

ندای استان:سرپرست دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: استان بوشهر در سفرهای نوروزی جزء دومین استان به لحاظ جذب گردشگر در سطح کشور معرفی شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر عزیرالله خورشیدی  با تبریک ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه ایمنی حمل و نقل با توجه به آمار‌های موجود کشوری جز استان‌های موفق است تا جایی که در عرصه ایمنی ناوگان حمل ونقل عمومی با توجه به میزان کاهش تصادفات  جزء ۵ استان برتر کشوری معرفی شده است .

وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه راه‌های مواصلاتی جاده‌ای و زیر ساختی دارای ۶۷۰ کیلومتر بزرگراه برون شهری و ۹۵ کیلومتر بزرگراه درون شهری است تصریح کرد: این استان دارای ۶۸۴ کیلومتر راه اصلی برون شهری و یک هزار و ۳۹۱ کیلومتر راه فرعی برون شهری است که توسعه این زیر ساخت‌ها نیز نقش مهمی در ایمنی حمل و نقل استان دارد.

سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل ونقل و ترافیک استانداری بوشهر به آمار تردد و تصادفات سفر‌های نوروزی امسال پرداخت و بیان کرد: استان بوشهر در سفرهای نوروزی امسال جزء دومین استان به لحاظ جذب گردشگر در سطح کشوری با آمار کل تردد به میزان ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه معرفی شده است.

خورشیدی با بیان اینکه ورود گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است افزود: میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری بر اساس شاخص‌‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹٫۳ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در حوزه درون شهری نیز میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.