دیر میزبان ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی بود
دیر میزبان ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی بود

ندای استان: فرماندار دیر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پانزدهم فروردین ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر به این شهرستان سفر کردند.

به گزارش ندای استان،یونس باربرز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شمار مسافران نوروزی تعداد ۱۰۰ هزار نفر از مسافران در این شهرستان اقامت کردند که تعداد ۱۰ هزار نفر در ۲ اقامتگاه‌ بوم‌گردی اسکان یافتند.

وی ادامه داد: ۳۰ مدرسه ، سالن‌های ورزشی مدارس و اداره ورزش و جوانان و سالن همه ادارات  و دستگاههای اجرایی  و تمام خانه های مبله در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت.

فرماندار دیر گفت: در این شهرستان دو اقامتگاه بوم گردی در روستای جاشک در کنار کوه نمک جاشک و اقامتگاهی نیز در روستای نرکوه ایجاد شده که  مسافران از آن استقبال کردند.

وی افزود: ساحل ماسه ایی زیبای روستای جبرانی و مجتمع تفریحی و گردشگری سورو  و خورخان بردخون، جنگل های حرا، ساحل بکر دریا و اسکله های هفت گانه شهرستان نیز در جذب مسافران نوروزی و گردشگران در این شهرستان کمک کرد.

فرماندار دیر بیان کرد: مسجد جامع و قلعه تاریخی بردستان و جزایر سه گانه ام الگرم، تهمادون و نخیلو در بخش بردخون مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار گرفت.

وی گفت: مزارع گوجه فرنگی متعدد که در بزرگراه آبدان- دوراهک و در مسیر جاده ساحلی در منطقه بردخون قرار دارد از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهرستان دیر است.

با بیان اینکه مسافران نوروزی از این شهرستان رضایت داشتند، گفت: برای حمایت از مغازه داران بومی شهرستان امسال نمایشگاه کالای ته لنجی در این شهرستان راه اندازی نشد.

شهرستان دیر از شمال به شهرستان‌های دشتی و تنگستان از شرق به شهرستان‌های کنگان ، عسلویه و جم و از جنوب و غرب به آب‌های خلیج فارس منتهی می‌شود.

طول نوار مرزی-دریایی شهرستان دیر ۹۵ کیلومتر است که از خور بردستان شروع می‌شود و تا خور زیارت ادامه دارد.

این شهرستان از سه بخش مرکزی، آبدان و بُردخون تشکیل شده‌ و دارای پنج شهر شامل دیر، بردستان، دوراهک، آبدان و بردخون و همچنین پنج دهستان است.

شهرستان دیر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۶۰ هزار و ۲۲۶ نفر جمعیت دارد.