بوشهر همچنان رتبه دوم نرخ رشد گردشگران نوروزی کشور
بوشهر همچنان رتبه دوم نرخ رشد گردشگران نوروزی کشور

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: استان از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تا امروز نهم فروردین۱۴۰۱) میزبان پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر بوده است که از حیث نرخ رشد گردشگران همچنان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دارد.

به گزارش ندای استان،اسماعیل سجادی منش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه اظهارداشت: از ابتدای تعطیلات تاکنون شهر گناوه و بوشهر به ترتیب رتبه اول و دوم را در زمینه ورود گردشگران به استان داشته است.

وی اظهارداشت: باتوجه به تمهیدات خوبی که استاندار بوشهر، دستگاه‌های خدمات رسان  شهرداران و آموزش و پرورش در استان انجام دادند، توانستیم ظرفیت اقامتی را به سطح بسیار بالایی به میزان قریب به  ۴۵۰ هزار نفر برای شب و هر روز برسانیم.

وی گفت: از شروع آغاز تعطیلات نوروزی وضعیت خوبی از لحاظ امنیت و ارزاق  در استان حاکم است و این روند تا پایان پیک تعطیلات تداوم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: در گذشته  به شهر گناوه  از لحاظ زیرساخت های گردشگری توجهی نشده است و نتوانستیم آنچه که حق مردم شریف آن بوده ادا کنیم و امیدواریم با برنامه ریزی های خوب و نگاه استاندار بوشهر و معاونان ایشان و همه مدیران بتوانیم تمهیداتی بیاندیشیم ، زیرساخت های گردشگری، رفاهی و تفریحی این شهر و  دیگر شهرهای گردشگرپذیر استان را تقویت کنیم.

وی افزود: از فروردین امسال با دعوتی که از معاون اقتصادی استاندار بوشهر و مدیران مربوطه برای بررسی یک پروژه در گناوه شده است ، امیدواریم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ ، پروژه های  گردشگری خوبی را آغاز و نیمه تمام به اتمام برسند و برخی نیز که نیاز به تسهیلات دارند، حمایت و کمک کنیم.

سجادی منش بیان کرد: امسال براساس مجوز  وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این نوید را به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی می دهم که در  زمینه اعطای تسهیلات و دیگر نیازمندی ها آنها سقفی وجود ندارد و آمادگی همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری ، اقتصاد سبز و عاری از آلودگی است ، گفت: استان بوشهر بعد از مزیت نفت، مزیت گردشگری دارد که بسیار مهم است و برای عموم مردم می‌تواند ثمربخش باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از همه سرمایه گذاران در شهرهای گناوه و دیگر شهرهای گردشگرپذیر استان دعوت کرد که در حوزه گردشگری و تفریحی سرمایه گذاری کنند.