مسافران نوروزی بوشهر و گناوه را برای اقامت انتخاب نکنند
مسافران نوروزی بوشهر و گناوه را برای اقامت انتخاب نکنند

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت:باتوجه به تکمیل ظرفیت اقامتی شهرستانهای بوشهر و گناوه گردشگران نوروزی برای اقامت این شهرستانها را انتخاب نکنند.

به گزارش ندای استان،اسماعیل سجادی منش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه  ۴۵۹ هزار اقامتگاه موقت و دائم برای  اسکان مسافران پیش بینی شده است افزود: براساس آمارها تاکنون گناوه با ۲میلیون مسافر رتبه اول و  بوشهر با یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر رتبه دوم در جذب مسافر را به خود اختصاص داده اند.

سجادی منش یادآورشدد: با توجه به اینکه پیک سفرهای نوروزی به سمت گناوه و بوشهر است برای رفاه حال مسافران شهرستان‌های تکمیلی اقامتی از جمله جم، کنگان، تنگستان و دشتی پیش بینی شده است.

سجادی منش افزود: این شهرستان‌های جایگزین دارای جاذبه تاریخی، طبیعی، گردشگری و صنعتی زیادی دارند که می توانند از این ظرفیت ها دیدن کنند.

وی کوه نمک دشتی، موزه رئیسعلی دلواری در تنگستان، تاسیسات صنعتی عسلویه و جاذبه های گردشگری دریایی را از جمله قابلیت‌های این شهرستان‌ها عنوان کرد.

سجادی منش گفت: استان بوشهر جاذبه های مختلف و به نوعی با توجه به تنوع این جاذبه ها ایران کوچک به شمار  می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشترین شمار مسافران در ورودی شمالی استان بوشهر است به مسافران توصیه کرد مسافران به برای خرید و بازدید از قابلیتهای گردشگری به بوشهر و گناوه بیایند اما اقامت خود را در شهرستان‌های جایگزین قرار دهند.