خودرو‌های شوتی به علت حمل کالای قاچاق در جایگاه قاچاقچی هستند
خودرو‌های شوتی به علت حمل کالای قاچاق در جایگاه قاچاقچی هستند

ندای استان:سردار رضایی گفت:پلیس مخالف استفاده از خودرو یا جابجایی کالای مشروع با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیست، اما حمل کالای غیر قانونی یا ایجاد نگرانی یا صدمات برای مردم از طرف خودرو‌های شوتی خط قرمز پلیس است.

به گزارش ندای استان،سردار رضایی در سفر به استان بوشهر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: امروز با یک مصوبه وضعیت خودرو‌های شوتی را تعیین تکلیف کرده‌ایم. خودرو‌های شوتی به دلیل حمل کالای قاچاق برای پلیس در جایگاه قاچاقچی قرار خواهند گرفت و به دلیل انجام حرکت‌های نمایشی، مردم آزاری و ایجاد رعب و وحشت برای مردم که خلاف قوانین است از سال ۱۴۰۱ با برخورد شدید پلیس مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه در سطح کشور و به خصوص نوار ساحلی با جدیت اجرا می‌شود افزود: پلیس مخالف استفاده از خودرو یا جابجایی کالای مشروع با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیست، اما حمل کالای غیر قانونی یا ایجاد نگرانی یا صدمات برای مردم از طرف خودرو‌های شوتی خط قرمز پلیس است.

سردار رضایی در خصوص سفر‌های نوروزی هم گفت: پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش ۶۰ درصدی مسافران نوروزی دارد.

وی با درخواست از مردم برای رعایت توصیه‌های پلیس اظهار داشت: گزارش‌های کارشناسان نشان می‌دهد که سبقت غیرمجاز، سرعت بالا، رانندگی‌های طولانی و حرکت‌های غیر اصولی و نمایشی بیشترین سهم را در تصادفات جاده‌ای داشته است.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه محور‌های شمال و جنوب کشور از محور‌های پر ترافیک در روز‌های اخیر بوده است گفت: بیشترین مسافر ورودی تاکنون مربوط به مشهد مقدس است.

سردار رضایی با اعلام اینکه با وجود همه آمادگی‌ها برای نوروز پلیس از دیگر حوزه‌ها هم غافل نیست افزود: نیروی انتظامی با هنجارشکنان در سواحل هم برخورد خواهد کرد.

وی گفت: نیروی انتظامی با اعمال قانون در حوزه مبارزه با اراذل و اوباش به دنبال حفظ حقوق شهروندی است. هر کس بخواهد در جامعه برای مردم ایجاد رعب و وحشت کند خط قرمز پلیس است و در این راستا برخورد قاطع و برنده در مقابله با اراذل و اوباش به پلیس ابلاغ شده است.