آغاز طرح ویژه نوروزی دامپزشکی در استان
آغاز طرح ویژه نوروزی دامپزشکی در استان

ندای استان:مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت‌ه بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام پروتئینی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان آغاز شد.

به گزارش ندای استان،مرتضی بحرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح که از ۱۴ اسفندماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد ۲۴ اکیپ شامل ۱۰ گروه ثابت و ۱۴ تیم سیار مسئولیت نظارت بر مراکز تولید، بسته بندی، توزیع (حمل و نقل) و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بوشهر را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: هر سال در روزها و مناسبت‌های مختلفی از جمله ماه محرم، عید قربان، ماه رمضان نظارت‌های دامپزشکی  روی مراکز عرضه فرآورده‌های پروتئینی تشدید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر هدف از تشدید نظارت‌های بهداشتی را ارتقای سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر در این فصل از سال میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی است تمهیدات بهداشتی دامپزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بحرانی یادآور شد: آب و هوای گرم و مرطوب استان بوشهر فسادپذیری فرآورده‌های دامی را بیشتر می‌کند به همین دلیل همه مواد غذایی و پروتیئنی که عرضه می‌شود باید معیارهای بهداشتی و استانداردهای مورد نیاز را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر یکهزار و ۴۶۹ مرکز عرضه شامل قصابی، مرغ‌فروشی، ۱۳۵ مرکز بزرگ عرضه شامل سردخانه، پنج کشتارگاه دام مجهز به اتاق سرد، سه کشتارگاه طیور و ۸۸۰ خودرو حمل فرآورده منجمد و غیر منجمد در استان بوشهر وجود دارد.

بحرانی گفت: مردم از خرید مواد پروتیئنی که شرایط بهداشتی و وضعیت نگهداری مناسبی ندارد، پرهیز کنند و به مشخصات ظاهری نیز توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم باید به این اصل پایبند باشند که مواد پروتیئنی مورد نیاز خود را از محل‌های معتبر که از نظارت بهداشتی برخوردار هستند، تهیه کنند.