۲۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد بوشهر خودکفا شدند/رایگان شدن قبوض مددجویان
۲۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد بوشهر خودکفا شدند/رایگان شدن قبوض مددجویان

ندای استان:میری گفت: سال گذشته مردم نیکوکار استان ۱۹ میلیارد تومان به جشن نیکوکاری کمک کردند و امسال پیش بینی می شود این میزان به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش ندای استان، محمد رضا میری در نشست خبری به مناسبت چهارده اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی گفت: هفت درصد جمعیت استان بوشهر معادل ۹۹ هزار نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.

میری با اشاره به اینکه هیچ پشت نوبتی جهیزیه‌ در کمیته امداد استان وجود ندارد، افزود: امسال هزار و ۱۹۰ سری جهیزیه نیز در استان توزیع شد.

افزایش کمک خیرین در بوشهر

او با اشاره به اینکه تا سه ماه گذشته نیمی از منابع کمیته امداد استان بوشهر از سوی خیرین و نیمی دیگر از منابع دولتی تامین می‌شد، عنوان کرد: اکنون این آمار به ۷۰ درصد منابع دولتی و ۳۰ درصد آورده خیرین تغییر است که این اتفاق را می‌توان مبارک دانست.

رایگان شدن قبوض مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در باره رایگان شدن قبض‌های آب، برق و گاز مددجویان زیر پوشش گفت: مددجویان برای بهره مندی از این امکان مشخصات کنتور خود را در سامانه امداد هوشمند به نشانی soha.emdad.ir ثبت کنند براین اساس قبض مددجویانی که الگوی مصرف را رعایت کنند رایگان می‌شود.

وی ادامه داد: مشخصات بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مشترک آب، ۱۹ هزار و ۳۵۰ اشتراک برق و ۱۰ هزار و ۲۶۰ کنتور گاز مربوط به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در این سامانه ثبت شده است.

پیش بینی افزایش کمک ها در جشن نیکوکاری امسال

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید گفت: امسال جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه از روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه جاری در مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های کمیته امداد، ۱۳ اسفند در مصلاهای نماز جمعه برگزار و ۱۴ اسفند درقالب زنگ نیکوکاری در مدرسه‌ها نواخته می‌شود.

میری یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار استان ۱۹ میلیارد تومان به جشن نیکوکاری کمک کردند و امسال پیش بینی می شود این میزان به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

پیگیر مشکل مددجویان بابت ضمانت منازل شان هستیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر درباره مشکل مددجویان بابت ضمانت سالیان گذشته وام هایی که بلاعوض اعلام شده بود، اظهار کرد: در اواخر دولت احمدی نژاد تسهیلاتی برای خانه دار شدن مددجویان با ضمانت زنجیره ای افراد تحت پوشش از همدیگر پرداخت شد که در سالیان بعد برای بازپرداخت آن مشکلاتی پیش آمد.

میری با اشاره به اینکه دو دولت پیرامون این مشکل تصمیم گیری نکرده و کار به امروز رسیده، گفت: این وام بلاعوض نبوده و طبق تفاهم اولیه مقرر شد اصل ان بازپرداخت شود، ما نیز درباره مددجویانی که پیرامون این موضوع دچار مشکل شدند کمک هایی کردیم ولی همچنان موضوع ادامه دارد، هرچند در بوشهر نسبت به سایر استان ها کمتر است.