دولت قادر به سرمایه‌گذاری در پروژه آزادراه بوشهر – شیراز نیست
دولت قادر به سرمایه‌گذاری در پروژه آزادراه بوشهر – شیراز نیست

ندای استان: دولت به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی قادر به سرمایه‌گذاری در آزاد راه بوشهر – شیراز نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم جمیری عصر شنبه در نشست پرسش و پاسخ با مردم بوشهر اظهار داشت: مجلس برای همه کسانی که حقوق دریافتی پایینی دارند، اعم از بهداشت و درمان، فرهنگیان، نیروی انتظامی و یا کارگرانی که حقوق اداره کار دریافت می‌کنند به دنبال تناسب دریافت است.

وی اضافه کرد: در خصوص معلمان که مهمترین و ارزشمندترین قشر برای پیشرفت اجتماع هستند نمایندگان و رئیس مجلس اعتقاد داشتند که این افزایش‌ها باید به صورت ویژه برای آنها رقم بخورد ولی در خصوص رتبه بندی معلمان موضوع افزایش حقوق نبود بلکه افزایش کیفیت آموزش و پرورش بود و طبیعتاً در کنار این افزایش کیفیت آموزش، افزایش حقوق هم اتفاق می‌افتاد، ولی در شرایط اقتصادی موجود همه فکر کردند فقط بحث افزایش حقوق است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سابق برای این لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده بود، این لایحه در دستور کار مجلس قرار گرفت و مجلس در دفاع از معلمان اعتبار اجرای این لایحه را تا ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکلاتی که به دلیل عملکرد نامناسب دولت سابق اتفاق افتاده، دولت فعلی اعلام کرد که امکان اجرای رتبه بندی حتی با ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار را ندارد، در مذاکراتی که بین دولت و مجلس اتفاق افتاد مجلس در دفاع از معلمان عزیز بر اجرای این لایحه تأکید داشت و در نهایت به جمع بندی رسیدند که دولت سالی ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای این لایحه در نظر بگیرد و این لایحه به تصویب رسید.

جمیری ادامه داد: چون قرار بود از ۳۱ شهریور امسال این لایحه اجرایی شود قرار شد دولت امسال ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان و سال آینده نیز ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای لایحه رتبه بندی اختصاص دهد.

مجوز صید ترال

وی در مورد صید ترال بیان کرد: چند سال قبل تعدادی از صیادان برای صید شناورهای بزرگ صیادی و صید ماهیان خاص در عمق‌های بلند و بالاتر از ۱۵۰ متر و ۲۰۰ متر، صید ترال در آب‌های میان سطحی دور از ساحل مجوز گرفتند، سرمایه گذاری زیادی داشتند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بین ۹۰ تا ۱۰۰ شناور در اینجا سرمایه گذاری کردند و نوع ماهی که صید می‌کنند مصارف انسانی ندارد بلکه برای پرورش میگو و دام استفاده می‌شود.

وی گفت: صید ترال غیر معقول هم داریم که در آب‌های ساحلی انجام می‌شود و ضرر و زیان زیادی هم برای محیط زیست دریایی و هم برای صیادانی که با کشتی‌های سنتی صید می‌کنند دارد، دستگاه‌های نظارتی گزارش داده‌اند که تعدادی از شناورهایی که برای صید در اعماق بالا و دور از ساحل مجوز گرفته‌اند با قانون شکنی اقدام به صید در سواحل کرده‌اند.

جمیری افزود: این گزارش‌ها موجب شد تا فراکسیون محیط زیست مجلس از جهاد کشاورزی و شیلات بخواهد که کار اینها را متوقف کنند و با توجه به گزارش دستگاه‌های نظارتی از فعالیت همه شناورها جلوگیری کردند.

وی بیان کرد: من معتقد بودم حالا که شیلات مجوز داده و اینها سرمایه گذاری کردند، باید نظارت دقیق می‌کردند و با متخلفین برخورد جدی می‌کردند، نه اینکه از فعالیت همه آنها جلوگیری کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بارها با وزیر سابق جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و رئیس مجلس در دفاع از آنها صحبت و مکاتبه کردم، اخیراً نیز نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم، رئیس جمهور نیز از سازمان شیلات توضیح خواسته‌اند.

وی اظهار داشت: آخرین اطلاعی که من دارم این است که از شیلات استان گزارشی در پاسخ به نامه رئیس جمهور ارسال شده ولی هنوز موضوع نهایی نشده است. امیدواریم که به سرانجام برسد. به هر صورت من معتقدم با کسانی که فعالیت غیرقانونی دارند باید برخورد شود و از فعالیت کسانی که قانون‌مدار هستند نباید جلوگیری کنند.

جمیری در خصوص آزادراه بوشهر شیراز گفت: هم ما و هم نمایندگان استان فارس پیگیر هستند که موضوع آزاد راه بوشهر – شیراز به سرانجام برسد ولی به خاطر شرایط اقتصادی موجود دولت قادر به سرمایه گذاری در این زمینه نیست و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سرمایه گذار خارجی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و قرار است در این خصوص مذاکراتی انجام دهیم.

  • منبع خبر : مهر