دستگاه‌های اجرایی مراسم تکریم از بانوان شاغل را باشکوه برگزار کنند
دستگاه‌های اجرایی مراسم تکریم از بانوان شاغل را باشکوه برگزار کنند

ندای استان:مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم تکریم از بانوان شاغل را با اولویت مادران چند فرزندی به‌صورت هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

به گزارش ندای استان،رقیه زنگنه نژاد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) به‌عنوان الگوی تمام‌عیار برای جامعه زنان مسلمان و بانوان تراز اول انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. رهبر به‌تمام‌معنا تعبیری است  که رهبر انقلاب از ایشان دارد یعنی مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر می‌شود و این زنِ اسلام است.

وی ادامه داد: زن به‌عنوان رکن اصلی خانواده وعهده‌دارتربیت نسل‌های آینده، همواره شایسته تجلیل و بزرگداشت بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر منجر به شورونشاط فزاینده دهه‌ی فجر می‌شود، اذعان کرد: در برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر بر نقش و جایگاه زنان در تشکیل و پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی، انعکاس دستاوردهای بانوان پس از انقلاب اسلامی و معرفی الگوهای انقلابی و اسلامی از بانوان موفق و تأثیرگذار، تأکید شده است.

زنگنه نژاد در ادامه به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن در بوشهر پرداخت و افزود: برگزاری همایش “بوی خوش مادری” با حضور مادران جوان چند فرزندی، دیدار بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، برگزاری نهمین همایش ملی اسوه‌های صبر و ایثار، افتتاح مراکز کسب‌وکار بانوان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای زنان، نشست هم‌اندیشی با جامعه اساتید و نخبگان دانشگاهی استان، تجلیل از بانوان خیر و پویش “#دستبوس_مادر” از اهم برنامه‌های این هفته هست.

وی ادامه داد: در پویش دستبوس مادر مجموعه رویدادهایی از قبیل جشنواره سرود، رویداد رسانه ای، جشنواره ادبی و پویش مجازی دستبوس مادر پیشبینی شده که با همکاری اهالی رسانه، جامعه فرهنگی و هنری، چهره‌های مطرح استانی و  گروه‌های مردم نهاد برگزار خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر تدوین‌شده است، پرداختن به مسائل حوزه زنان و خانواده در استان نیازمند نگاه ویژه‌ همه نهادها و دستگاه‌های دولتی است.

زنگنه نژاد با تأکید بر نقاط قوت، فرصت‌ها و ایجاد بستری مناسب جهت استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر، گفت: در افق گام دوم انقلاب، شاهد تحول و توانمندسازی همه‌جانبه در این حوزه خواهیم بود و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در راستای منویات مقام معظم رهبری، پرداختن به مسئله خانواده و همچنین تقویت فرهنگ فرزند آوری و جوانی جمعیت را در اولویت قرار داده است.

وی ضمن اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر، ادامه داد: در راستای تسهیل سازی امور زنان و توانمندسازی آنان، طرح‌هایی ازجمله اعطای تسهیلات اشتغال و کارآفرینی زنان روستایی وزنان سرپرست خانوار، تسهیلات ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی، تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ناباروری سطح ۳ استان، تأسیس اماکن تفریحی و تفرجگاه‌های ویژه بانوان و خانواده به تصویب رسیده است که درحال پیگیری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر حضور و مشارکت‌های مردمی با محوریت مسجد و مدرسه را ارزشمند و تمدن ساز خواند و اضافه کرد: طرح خیرین مسکن‌ساز برای فراهم کردن مسکن مناسب زنان سرپرست خانوار از طرح‌های پیشنهادی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با رویکرد مشارکت‌های مردمی است.

زنگنه نژاد بزرگداشت زنان با توجه به نقش محوری آنان در خانواده و جامعه را متعلق به همه ایام سال دانست و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم تکریم از بانوان شاغل را با اولویت مادران چند فرزندی به‌صورت هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

در پایان وی از جامعه نخبگان، صاحب‌نظران، فرهیختگان و فعالین اجتماعی استان، برای ارائه طرح‌ها و پیشنهادها خود در حوزه زنان و خانواده دعوت به همکاری کرد.